صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

انقلاب در استقلال| فکری نه، مددی برکنار می‌شود

  • کد خبر: ۵۸۸۲۴
  • ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰
درحالی که درباره آینده کاری محمود فکری در استقلال شایعات متعددی به گوش می‌رسد، اما به احتمال زیاد در مدیریت باشگاه استقلال به زودی تغییراتی ایجاد خواهد شد. درحال حاضر احتمال جدایی مددی از استقلال به نقطه اوج رسیده است.

گروه ورزش| شهرآرا نیوز، علاوه برآنکه درباره ادامه بقای اعضای کادر فنی استقلال شایعات متعددی به گوش می‌رسد، پیرامون حیات مدیران باشگاه استقلال نیز مباحث گوناگونی مطرح می‌شود. بعد از بازی با سپاهان که منجر به شکست استقلال شد، دایره اخباری از این دست گسترش بیشتری گرفت که حتی واکنش صریح اسماعیل خلیل زاده، رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال را هم به دنبال داشت. رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال در واکنش به خبر کناره گیری 3 عضو هیات مدیره از باشگاه استقلال اعلام کرد که چنین خبری صحت ندارد و حتی باشگاه نشین‌ها قصد دارند از عوامل انتشار این خبر شکایت کنند. اما به راستی آیا این خبر دروغ بوده که از سوی برخی جریان‌های خبری منتشر شده است؟ صحت این موضوع اما با گذشت زمان مشخص خواهد شد و بعید است که اتفاقاتی درپس پرده درحال رخداد نباشد و برخی رسانه‌ها از احتمال کناره گیری اعضای هیات مدیره بگویند.

تکذیب استعفای ۳ عضو هیات مدیره باشگاه استقلال زمانی بیشتر زیرسوال می‌رود که درباره ادامه مدیریت احمد مددی در باشگاه استقلال نیز حرف و سخن بسیاری به گوش می‌رسد. گفته می‌شود مدیرعامل باشگاه استقلال که از ابتدای حضورش دراین پست مهم از اتخاذ تصمیم‌های مهم منع شده بود و حتی بدون اجازه دیگر اعضای هیات مدیره اجازه امضاء ندارد، به دلیل بیماری قصد دارد از سمت خود کناره گیری کند، اما اگر چنین اتفاقی رخ دهد را نباید صرفا به حساب بیماری آقای مدیرعامل گذاشت.

بعد از شکست مقابل سپاهان انتقاد‌های بسیاری به مدیریت باشگاه استقلال شد و احمد مددی به شدت از سوی هوادارن این باشگاه مورد نقد قرار گرفت. مددی که منصوب وزارت ورزش و جوانان است دراین ایام که به اصطلاح روی صندلی مدیریت باشگاه استقلال جلوس کرده در بسیاری از سیاستگذاری‌ها ناکام بوده است. او حتی در برهه‌های حساس نیز حمایتی قاطعانه از سرمربی استقلال نداشت که این موضوع با واکنش‌های هوادارن باشگاه استقلال و اهل فن نیز مواجه شد. همواره مددی با این سوال مواجه بوده که چرا و به چه دلیل استراتژی مناسب را درزمان‌های بحرانی اتخاذ نمی‌کند و نمی‌تواند به چهره‌ای ویژه در رسانه‌ها بدل شود. چهره‌ای که خود یک وزنه مهم و اثر گذار درباشگاه استقلال باشد. به واقع مددی همواره چهره‌ای درسایه جلوه کرده که اثرگذاری آن چنانی روی وقایع این باشگاه ندارد و هیچ بعید نیست که همین فضای نا امید کننده‌ای که او از زمان ورودش به استقلال ایجاد کرده اسباب برکناری‌اش را فراهم آورد.

البته باید به این نکته مهم هم توجه داشت که اگربنای وزارت ورزش و جوانان تغییرات مدیریتی در این باشگاه باشد، باید مدیری برراس کار گمارده شود که نقش محوری دراین باشگاه داشته باشد. نه مدیری که چشمش به دست اعضای هیات مدیره است و حتی در برخی تصمیم گیری‌های نقل و انتقالاتی نقشی ندارد.

از یاد نمی‌بریم که مهدی عبدیان، عضو هیات مدیره باشگاه استقلال در نقل و انتقالات پیش فصل چگونه با جذب محمد نادری جایگاه مدیرعاملی را در استقلال زیر سوال برد و نشان داد نقشی بس مهم‌تر از مدیرعامل را در این باشگاه ایفا می‌کنند. شاید اگر مدیران استقلال به این نتیجه می‌رسیدند که درظاهر هم که شده باید شان مدیرخود را حفظ کنند امروز هرگز سرنوشت مددی به نقطه‌ای نمی‌رسید که هیچ کس از جدایی‌اش از استقلال ابراز نگرانی نکند و حتی برخی از رفتن او خرسند شوند. با توجه داشت هرآنچه به سر مددی آمده لطمه‌ای جدی به اعتبار باشگاه هم هست و نباید فراموش کرد که زیر سوال رفتن جایگاه او به عنوان مدیرعامل شان باشگاه استقلال را هم زیر سوال می‌برد.

به هرحال نباید از اهمیت تصمیم گیری درچنین برهه‌ای غافل بود. اگر بنا به ایجاد تغییرات درهیات مدیره باشگاه استقلال باشد باید فردی دراین موقعیت قرار بگیرد که بتواند تحولاتی بزرگ را در باشگاه استقلال ایجاد کند ولااقل سیاست کلامی تاثیرگذاری داشته باشد. نه مدیرانی که حتی از داشتن فن بیان و اثرگذاری رسانه‌ای بی بهره‌اند وتحت تاثیر افرادی قرار دارند که روی کاغذ جایگاهی پایین‌تر در بدنه مدیریتی استقلال برای آن‌ها تعریف شده است. به واقع نسخه‌ای که برای مدیریت استقلال نوشته می‌شود اهمیت دارد و اگر تصمیم سازان این باشگاه به واقع قابلیت اتخاذ تحولی چشمگیر دراین باشگاه را ندارد همان بهتر که مددی با هراندازه تاثیرگذاری دراستقلال باقی بماند تا لااقل برچسب بی ثباتی مدیریتی برپیشانی این باشگاه نخورد.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.