به گزارش شهرآرانیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، محمود مرتضایی فرد امروز (یکشنبه ۲۹ فروردین) با اعلام این خبر گفت: مرحله دوم ثبت نام وام ضروری ۱۰ میلیون تومانی از روز چهارشنبه اول اردیبهشت ماه به مدت یک ماه از طریق درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی sabasrm.ir انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه «مبلغ تسهیلات درمرحله دوم نیز مانند مرحله نخست ۱۰ میلیون تومان خواهد بود» گفت: بازپرداخت این تسهیلات ۳۶ ماهه و حدود ۳۰۰هزار تومان با نرخ کارمزد سالانه ۴ درصد است که پس از پایان مهلت ثبت نام و انجام فرآیندهای معمول، فقط به حساب افراد مشمول در بانک صادرات که درسیستم احکام درج شده و از این حساب حقوق بازنشستگی/وظیفه دریافت میکنند، واریز خواهد شد.
مرتضایی فرد با اشاره به افرادی که امکان ثبت نام آنها برای دریافت این تسهیلات وجود ندارد، اظهار داشت: متقاضیانی که از تاریخ صدور حکم بازنشستگی آنها کمتر از یک سال گذشته باشد، وراث پسری که تا سه سال آینده از لیست وظیفه بگیری حذف میشوند و متقاضیانی که حکم ترمیم سال جاری برای آنان صادر نشده باشد، مجاز به ثبت نام نخواهند بود.
وی همچنین افزود: تنها یکی از وراث وظیفه بگیر با رضایت سایر وراث وظیفه بگیر میتواند از این تسهیلات استفاده کند که در این صورت متقاضی باید نسبت به تکمیل «فرم تعهد وراث» توسط سایر وراث و ارائه آن به مدیریتهای استانی صندوق در مهلت یک ماهه تعیین شده اقدام کند.
مرتضایی فرد با بیان اینکه «برای وراث صغیر و محجور نیز اصل حکم سرپرستی صادره توسط دادگستری جمهوری اسلامی ایران درهنگام دریافت وام باید ارائه شود» گفت: برای «بازنشسته» متقاضی که علاوه بر حقوق بازنشستگی خود به همراه سایر وراث از حقوق وظیفه استفاده میکند و به منظور امکان بهره مندی یک نفر از وراث وظیفه بگیر از تسهیلات وام ضروری، توصیه میکنیم تا «بازنشسته» متقاضی، از «دفتر کل بازنشستگی» خود اقدام به ثبت نام کند.
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: متقاضیان باید حتما در زمان ثبت نام شماره دفترکل بازنشستگی، شماره ملی، شماره حساب بانک صادرات و شماره تلفن همراه خود را در سامانه ثبت کنند؛ البته ثبت نام در سامانه، حقی را برای پرداخت وام برای متقاضیان ایجاد نخواهد کرد.
به گفته مرتضایی فرد، پس از اتمام مهلت ثبت نام، سوابق متقاضیان از جمله مجموع وامهای دریافتی، بهره مندی از سایر تسهیلات، میزان حقوق و چند مورد دیگر مورد بررسی و اولویت بندی قرار گرفته و بر اساس میزان اعتبار تخصیصی توسط بانک عامل، «واجدین شرایط» تعیین و اسامی براساس نوبت بندی در سامانه اعلام میشود.