صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

پیش بینی سنجش 133 هزار کلاس اولی در تابستان امسال

  • کد خبر: ۶۴۹
  • ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از پیش بینی اجرای طرح سنجش برای بیش از 133 هزار کلاس اولی خبر داد.

لاله سادات کوثری- به گزارش شهرآرا نیوز ابوالحسن حقیقی با اعلام این خبر افزود: برای سال تحصیلی آتی ثبت نام و اجرای طرح سنجش برای ورود به کلاس اول را برای تعداد133 هزار و 760 نفر پیش بینی کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه  طرح سنجش در 70 پایگاه در سطح ادارات 47 گانه آموزش و پرورش انجام می شود افزود:از تعداد 70 پایگاه سنجش 65 پایگاه عمومی و 5 پایگاه تخصصی هستند.

وی با بیان اینکه اولیا می توانند با مراجعه به مدارس نوبت فرزند کلاس اولی خود را برای طرح سنجش دریافت کنند، ادامه داد: تست سنجش در حقیقت آمادگی سلامت و تحصیلی نوآموز است.

وی با اشاره به اینکه در اجرای این طرح سه گام تشخیص، ارجاع و درمان در نظر گرفته شده است خاطر نشان کرد:بعد از انجام طرح سنجش اگر نوآموز مشکلی برای ورود به مدرسه نداشته باشد، تایید می شود.

حقیقی یادآور شد: از اولیای گرامی درخواست داریم که در اجرای درست طرح ما را همراهی کنند و چنانچه در روند اجرای طرح مشخص شد که فرزندشان مشکلی دارد به پایگاه های تخصصی ما مراجعه کرده و روند درمان را تکمیل کنند.

وی با بیان اینکه عموما نوآموزانی که مهارتهای 11 گانه پیش دبستانی را ندارند محکوم به تکرار پایه هستند افزود: در بخش آموزش عشایر هزینه سنجش کاملا رایگان است و برای  دانش آموزان محروم و یا حاشیه شهر هم حمایتهای خاص وجود دارد و خانواده ها نگران هزینه های درمان نباشند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.