صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

ماجرای کتک خوردن و تلف شدن گورخر آفریقایی در ایران + فیلم

  • کد خبر: ۶۶۱۰۶
  • ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
  • ۹
هفته گذشته سه راس گورخر آفریقایی شامل دو ماده و یک نر از کشور هلند به ایران منتقل و پس از چند روز نگهداری در گمرک به مرکز نگهداری حیات وحش صفادشت در استان تهران منتقل شدند و تنها گورخر نر دیروز تلف شد.
به گزارش شهرآرانیوز، دیروز خبر تلف شدن یک راس گورخر آفریقایی یک هفته پس از انتقال به ایران منتشر شد، ولی جزییاتی از نحوه تلف شدن این حیوان زیبا منتشر نشده بود تا اینکه امروز فیلم تاسف باری از مرگ عجیب گورخر در گمرک ایران منتشر شد.

پیش از این، رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران از مرگ گورخر نر آفریقایی باغ‌وحش صفادشت که حدود یک هفته پیش به ایران منتقل شده بود خبر داده بود.

محمد کرمی ضمن تایید خبر مرگ گورخر نر آفریقایی باغ وحش صفادشت گفت: هفته گذشته سه راس گورخر آفریقایی شامل دو ماده و یک نر از کشور هلند به ایران منتقل و پس از چند روز نگهداری در گمرک، ۱۲ اردیبهشت ماه، به مرکز نگهداری حیات وحش صفادشت در استان تهران منتقل شدند و گورخر نر دیروز (۱۳ اردیبهشت) تلف شد.

فیلمی که امروز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده نشان می‌دهد سه راس گورخر آفریقایی سرگردان و هراسان در بین گروهی از مردان دستپاچه و وحشتزده، ایستاده اند که یکی از آن‌ها داخل جوی آب می‌افتد و پای چپش می‌شکند. شدت شکستن استخوان به حدی است که پا کاملا پیچ خورده و حیوان بینوا حتی امکان خروج از جوی آب را ندارد، با این حال، یکی از مردان خشمگین و عصبی، به شدت با شی‌ای به سر و گردن او می‌کوبد و تلاش دارد به زور حیوان را از داخل جوی آب خارج کند.

در توضیح این فیلم عنوان شده که گورخر حین انتقال به خودرو سازمان محیط زیست در گمرک، تلف شده است. پیش از این در آبان سال ۹۷ هم ضمن طرح انتقال ۱۰ گورخر از توران شاهرود به پارک ملی کویر در گرمسار، پنج گورخر تلف شد. سازمان محیط زیست ناآشنایی کارکنان خود به روش انتقال حیوانات و بی تجربگی آنان را عامل مرگ گور‌های ایرانی اعلام کرد.
 

ویدئو | استقبال از ۳ گورخر آفریقایی در بدو ورود به ایران

 
منبع: ایسنا

اینجا ببینید:
 
 
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۲
حسام
۰۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
خدا ایشالا به سزای اعمالشان برساند
ناشناس
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
بابااون بدبخت دوبارباافسارزدکه حیوان بفهمه . شلاق کجاست.بعدش .شما بودیدتوان موقعیت چیکارمیکردید.منم حیوانهارادوست دارم.
ناشناس
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
متاسفم فقط همین
آتی
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
حیف این حیوونای زیبا که عمرشون تو ایران تلف بشه... توی باغ وحش های ایران چیزی بجز بدبختی و شرایط بد در انتظار حیوونای بیچاره نیست.... کم مردم خودتونو بدبخت کردین، دست از سر حیوونا هم برنمیدارین!
خداروشکر همه جا در بی کفایتی حرف اولو میزنید!!!!
انقدر که در همه زمینه ها مسئولین بی کفایتی داریم... حتی عرضه نگهداری و انتقال یه حیوون رو هم ندارن....
آخه عقب مونده ها، شمارو چه به این کارا...
رضا
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
از درک وفهم به دوره ،آیا باغ وحشی که میخواهد حیوان بیارد امکانات درچه حد داره ،این حیوان زبان بسته اسمش رویش هست حیوان ،اما آن انسان نفهمی که منجر به اذیت شدن حیوان شده ،حیوانتر ونفهم
شرمگین
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
شرم بر این ادمهای بیرحم و وحشی
شرم و ننگ بر شما با رفتارهای غیر انسانی و وحشیانه تان
محمد
۰۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
واقعاً جای بدبختی و تأسف چرا وقتی هنوز هیچ گونه کادر آموزش دیده در زمینه رام کردن و طرز مهار اینگونه حیوانات و زیر ساخت های مناسب برای نگهداری و حفاظت وجود ندارد اقدام به خریداری و آوردن این حیوانات میکنید کاملآ از فیلم مشخصه که افراد عادی و کاملآ تجربه مسئول حمل و نقل این زبان بسته ها هستن
ناشناس
۰۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
همون افریقا باشن خیلی شرایطشون از ایران بهتره اینجا ادم نمیتونه زندگی کنه چه برسه ب حیوان
ناشناس
۲۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
چرا میزنید