به گزارش شهرآرانیوز، این روزها که قطعی برق امان مردم را بریده است یکی از سوالات رایج این است که نحوه دریافت خسارت لوازم برقی مثل یخچال به دلیل جیره بندی و قطعی برق چگونه است و از کدام بیمه باید خسارت دریافت کرد؟
به استناد ماده ۱۲ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲)، قانون بودجه کل کشور و همچنین قرارداد فی مابین شرکت تولید و انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت بیمه، کلیه مشترکین برق در برابر خسارتهای مالی و جانی اعم از فوت، نقص عضو و هزینههای پزشکی ناشی حوادث برق تحت پوشش بیمه نامه میباشند. به منظور بررسی و پرداخت خسارات لازم است اطلاعات حادثه توسط زیاندیده در سایت ثبت شود.
مدارک مورد نیاز:
مدارک عمومی
تصویر آخرین قبض پرداختی مشترک (مصرف کننده)، تصویر کپی کارت ملی مشترک (مصرف کننده)، تصویر اجارهنامه یا سند مالکیت محل خسارت
خسارت وارده به تجهیزات (به استثنای مشترکین تجاری)
فاکتور فروشگاه یا تعمیرگاه مجاز (با مهر و امضا)، گزارش معتمد محل یا نیروی انتظامی (در صورت وجود)
خسارت آتش سوزی
تصویر محل حادثه (۲عدد)، تصویر گزارش آتشنشانی، تصویر گزارش کلانتری، تصویر پرونده کامل دادگاه (در صورت وجود)
خسارت ناشی از انفجار
تصویر گزارش آتشنشانی یا مقامات ذیصلاح، تصویر گزارش کارشناس خسارت، تصویر لیست موارد آسیبدیده، تصویر فاکتور تعمیرات، تصویر محل حادثه (۲ مورد)
خسارت هزینه پزشکی
تصویر صورت حساب بیمارستان، تصویر مدارک پزشکی و پروندههای بیمارستانی، تصویر گزارش مقامات ذیصلاح
خسارت نقص عضو
تصویر گزارش نیروی انتظامی یا بازرسان قانونی و سازمان آتشنشانی، تصویر کپی شناسنامه و کارت ملی مصدوم، تصویر گزارش اولین مرجع درمانی و پزشک معالج، تصویر صورت حساب و پرونده کامل پزشکی مصدوم در زمان بستری، تصویر گواهی پزشک معالج مبنی بر اتمام درمان، تصویر عکس رادیولوژی پس از حادثه و پس از اتمام دوره درمان (در صورت شکستگی اعضای بدن)
حادثه منجر به فوت
تصویر تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی ابطال شده، تصویر کپی برابر اصل معاینه جسد، تصویر کپی برابر اصل گزارش سم شناسی، تصویر کپی برابر اصل گواهی فوت، تصویر رای محاکم قضایی، تصویر گواهی انحصار وراثت
همچنین آدرس سایت سامانه دریافت خسارت مشترکین برق https://bime.tavanir.org.ir/ticket/add می باشد.