صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: در انتخابات ۲۸ خردادماه، چهار میلیون و ۶۱۶ هزار و ۷۹۱ نفر در این استان واجد شرایط رای دادن‌ هستند که از این تعداد ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار و ۹۷۸ نفر زن و بقیه مرد هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: در انتخابات ۲۸ خردادماه، چهار میلیون و ۶۱۶ هزار و ۷۹۱ نفر در این استان واجد شرایط رای دادن‌ هستند که از این تعداد ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار و ۹۷۸ نفر زن و بقیه مرد هستند.

محمدعلی نبی‌پور اظهار داشت: ۱۲۰ هزار و ۷۰۲ نفر از این تعداد در خراسان رضوی برای نخستین بار رای خواهند داد که از این تعداد ۶۱ هزار و سه نفر مرد و ۵۹ هزار و ۶۹۹ نفر زن هستند.

وی گفت: در کل ادوار انتخاباتی، بیشترین شمار واجدان شرایط رای در استان مربوط به سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است و خراسان رضوی بعد از تهران، بالاترین تعداد واجدان شرایط رای دادن را در میان استانها دارا است.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی ادامه داد: در ۴۲ سال گذشته مردم خراسان رضوی ۳۵ مرتبه پای صندوقهای رای رفته‌اند و به طور متوسط ۶۳ درصد مردم در این انتخابات‌ مشارکت کرده اند، البته این نرخ مشارکت در انتخابات مختلف ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا و مجلس خبرگان رهبری متفاوت و بین ۴۰ تا ۸۰ درصد متغیر بوده است.

همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و دومین انتخابات میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۲۸ خردادماه جاری، ششمین دوره‌ انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز در پنج هزار و ۵۹ شعبه اخذ رای، ۸۷ شهر و ۲ هزار و ۵۸۶ روستای خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

استان ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومتر مربعی خراسان رضوی با وسعتی معادل هفت درصد مساحت کل کشور در قالب ۳۳ شهرستان، در مجموع هشت هزار و ۶۰۰ عضو در شوراهای اسلامی شهری و روستایی دارد.

۴۶۵ نفر از این تعداد، عضو اصلی و علی البدل شوراهای اسلامی شهرها و بقیه عضو شوراهای اسلامی روستایی استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی هستند و در مجموع کمتر از پنج درصد این تعداد را زنان تشکیل می‌دهند.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.