صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

۲ میلیارد تومان برای هوشمندسازی بیشتر در الیت

  • کد خبر: ۷۰۱۴
  • ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۰
مجتبی بهاروند با حضور در برنامه تلویزیونی «اشاره» اظهار کرد: که در شورای پنجم تأکید فراوانی بر هوشمندسازی الیت داریم تا هرچه بیشتر از اشتباهات در برداشت پلاک، نحوه محاسبه و ارتباط مستقیم پارکبانان با مردم پیشگیری شود.

علیرضا ظهیری - رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد گفته است که در شورای پنجم تأکید فراوانی بر هوشمندسازی الیت داریم تا هرچه بیشتر از اشتباهات در برداشت پلاک، نحوه محاسبه و ارتباط مستقیم پارکبانان با مردم پیشگیری شود.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای شهر مشهد، مجتبی بهاروند با حضور در برنامه تلویزیونی «اشاره» اظهار کرد: در این روند پیشرفت خوبی داشتیم و امسال نیز ۲ میلیارد تومان در شورا برای این موضوع تخصیص داده شده است؛ ضمن اینکه شرط بودجه شرکت الیت در شورا نیز پیشرفت به سمت هوشمندسازی بوده است. به گفته بهاروند، علاوه بر اینکه به‌زودی امکان رزرو جای پارک در ساختمان‌های پارکینگ الیت فراهم می‌شود، اکنون امکان ارائه برخی خدمات ازجمله دریافت اشتراک ماهانه، فعال‌سازی حساب، رایگان‌سازی حساب خانواده شهدا و... در دفاتر خدمات الکترونیک انجام می‌شود. وی درباره توسعه پارکینگ‌های شهر نیز گفت: ۵۳ پارکینگ در شهر وجود دارد و پارکینگ‌های جدیدی نیز با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان از جانب شهرداری در حال احداث است.


بهاروند اضافه کرد: آنچه مسلم است، ساخت پارکینگ در خیابان‌ها هزینه زیادی دارد و اقتصادی نیست. به این دلیل و با توجه به کندی روند بازگشت سرمایه، امکان توجیه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای احداث و بهره‌برداری از پارکینگ نیز بسیار کم است. رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه در کلان‌شهر‌ها مشکل ترافیک و پارک حاشیه‌ای یکی از بزرگ‌ترین معضلات فعلی است، گفت: معبر متعلق به همه است و همه شهروندان حق استفاده از آن را دارند، اما اگر عده معدودی که معمولا کسبه، کارمندان یا ساکنان همان معبر را تشکیل می‌دهند، از ابتدا تا پایان روز پارک حاشیه را اشغال کنند، طبیعتا جای پارک به بقیه نمی‌رسد و مشکلات دیگری، چون پارک‌های مضاعف (دوبله و...)، باریک شدن و کاهش ظرفیت معبر و افزایش شدت ترافیک را باعث می‌شود.
وی با یادآوری اینکه از سال ۸۹ مجوز ایجاد طرح کنترل پارک حاشیه و مجوز دریافت حق توقف در هیئت‌دولت صادر شد، افزود: اجرای این طرح ۲ هدف عمده را دنبال می‌کرد؛ اول کنترل وضعیت ترافیک محور‌های پرتردد و ایجاد عدالت توزیع جای پارک و دوم ایجاد پارکینگ‌های ساختمانی با استفاده از منافع مالی اجرای طرح.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.