صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه به وقت محلی، سه ایرانی را از فهرست تحریم ها خارج کرد. این افراد چه کسانی هستند و در ایران چه کار می‌کنند؟

به گزارش شهرآرانیوز، بر اساس بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا، دانیل بهزاد فردوس، مهرزاد مانوئل فردوس و محمد رضا دزفولیان اشخاصی هستند که به بهانه ارتباط با گروه صنعتی ماموت و شرکت ماموت دیزل در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته بودند و اکنون از این فهرست خارج شده‌اند.

 


ایرنا نوشت: خبرگزاری رویترز نیز به نقل از سخنگوی وزارت خزانه داری آمریکا نوشت: حذف نام این افراد از فهرست تحریم ها، هیچ تغییری را در سیاست تحریم های دولت ایالات متحده در قبال ایران نشان نمی دهد.

 

این مقام وزارت خزانه داری آمریکا همچنین گفته است این اقدام ارتباطی با مذاکرات وین ندارد. 

 

خروج نام 3 شهروند ایرانی از لیست تحریم‌های وزارت خزانه داری آمریکا این سوال را ایجاد می‌کند که این افراد چه کسانی هستند و در ایران چه فعالیتی را انجام می‌دهند؟

 

بررسی‌ها نشان می‌دهد که هر 3 نفر در صنعت خودرو یا واردات خودرو به کشور فعالیت می‌کنند. محمدرضا دزفولیان، مدیر عامل ماموت دیزل است و پس از برجام در واردات خودروهای سنگین به کشور نقش اساسی داشته است. مهرزاد و بهزاد فردوس نیز دو بردار هستند که همچون پدرشان در زمینه واردات خودرو به کشور فعالیت می‌کنند، این دو نفر نیز از مدیران گروه صنعتی ماموت در ایران هستند. 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.