صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس کمیسیون ویژه ایثارگران شورای شهر مشهدمقدس گفت: تمامی خدمات سازمان فردوس‌ها برای رزمندگان با بیش از ۶ ماه سابقه حضور در جبهه، جانبازان ۲۵ درصد به بالا و خانواده های ایشان و همچنین خانواده شاهد رایگان شد.

به گزارش شهرآرا، محمدحسین ودیعی در حاشیه هفتاد و پنجمین جلسه علنی شورای شهر مشهد با اشاره به تصویب لایحه معافیت خانواده معزز شهدا و آزادگان، جانبازان و خانواده ایشان و رزمندگان از پرداخت هزینه های دفن و کفن، اظهارکرد: این هزینه‌ها برای جانبازان و والدین معزز شهدا پیشتر بدون هزینه بوده ولی در مصوبه جدید، دو موضوع به آن افزوده شده است.

ودیعی افزود: براساس قانون برنامه ۵ ساله ششم، دامنه این خدمات گسترش پیدا کرد و رزمندگانی که بیش از ۶ ماه سابقه حضور در جبهه دارند، جانبازان ۲۵ درصد به بالا و خانواده های ایشان و شهدا اعم از فرزندان راهم دربرمی‌گیرد

وی با بیان اینکه خدماتی که سازمان فردوس‌ها که در قبال آنها بهای خدمات دریافت می‌کند از گستردگی بالایی برخوردار است، گفت: براساس قانون فقط تدفین و تغسیل شامل این خدمات رایگان می‌شود ولی ما به تمام ردیف های هزینه‌ای به استثناء حمل‎‌ونقل متوفیان به شهرستان‌ها، تسری داده‌ایم.

رئیس کمیسیون ویژه ایثارگران شورای شهر مشهد گفت: با اجرای این مصوبه جدید، سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد برای سال جاری حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان را تقبل خواهد کرد.

ودیعی افزود: براساس آنچه که در قانون قید شده است، دولت محترم باید هزینه های این خدمات را تامین کند ولی خیلی به تحقق این امر امیدوار نیستیم و از ردیف های کمکی که در بودجه پیش‌بینی شده استفاده خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: کمیسیون ویژه ایثارگران شورای شهر مشهد پیش از اینکه طرح و لایحه‌ای در این خصوص تهیه شود، مکاتبات مختلفی با شهرداری داشته و پیگیری موضوع را براساس درخواست های برخی از تشکل‌های ایثارگری و یا پیام‌ها و مطالبات آنها پیگیری کردیم.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.