صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

شهید علیرضا نجفی ۲ بار برای شرکت در مسابقات شنای قهرمانی کشور راهی مسابقات شد و توانست مقام‌هایی را کسب کند.

به گزارش شهرآرانیوز، علیرضا از نوجوانی به ورزش روی آورد. ابتدا شنا را آموخت و توانست در مسابقات متعددی برای رقابت با سایر شناگران وارد استخر شود. او عضویت تیم شنای خراسان را به‌دست آورد و برای ۳ سال نامش در فهرست تیم شنای خراسان ثبت می‌شد. وی ۲ بار برای شرکت در مسابقات شنای قهرمانی کشور راهی مسابقات شد و توانست مقام‌هایی را کسب کند.

 

او به‌دلیل علاقه‌ای که به تنیس‌روی‌میز داشت، پای میز تنیس، راکت به دست می‌گرفت و به‌عنوان یار تمرینی اعضای تیم مشهد فعالیت می‌کرد. علیرضا در ۲۲ شهریور ۱۳۴۴ دیده به جهان گشود. پنج‌ساله بود که پدرش را از دست داد و زیرنظر مادرش رشد کرد. پس از پیروزی انقلاب در انجمن اسلامی هنرستان عضو شد. دیپلم را که گرفت، در رشته مکانیک دانشکده مهندسی تحصیل را ادامه داد. تابستان سال ۱۳۶۱ به اهواز رفت و پس از پایان مأموریتش، داوطلبانه در منطقه ماند و بعد راهی کردستان شد. او در عملیات والفجر ۱ در اهواز حضور یافت و در همین عملیات مجروح شد و با دست گچ‌گرفته به مشهد بازگشت.

 

علیرضا این‌بار در واحد تخریب به یاری رزمندگان اسلام شتافت و در عملیات والفجر ۳ نیز شرکت کرد. او برای دومین‌بار مجروح شد و دست چپش ترکش خورد و با این جراحات نتوانست تا سال ۱۳۶۴ عازم جبهه شود. این شهید در اسفند ۱۳۶۴ وارد تیپ ویژه شهدا شد و بازهم با اصابت ترکش نارنجک و تیر مستقیم بالگرد به شانه‌اش به باختران اعزام شد، اما با همان لباس از بیمارستان فرار کرد و به جبهه بازگشت. اوسرانجام ۱۰ شهریور ۱۳۶۵ در شب عملیات کربلای ۲ درحال گشودن معبربرای انجام عملیات، با اصابت تیر مستقیم دشمن به شهادت رسید. پیکر این شهید در مشهد و در بهشت‌رضا (ع) به خاک سپرده شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.