به گزارش شهرآرانیوز؛ شرکت چینی هاوال هفته گذشته از یک شاسیبلند پرچمدار رونمایی کرد. این خودرو شنشو (Shenshou) نامگذاری شده و از طراحی مدرن و بهروزی برخوردار است. شنشو در زبان چینی به معنای هیولای افسانهای است و این شاسیبلند ۱۸۵ اسب بخاری در حقیقت نسخه تولیدی نمونه مفهومی قبلی این شرکت با نام XY به حساب میآید.
نخستین چیزی که در برخورد با این خودرو جلب توجه میکند، طراحی جسورانه آن است. در نمای روبهرو، از یک جلوپنجره عریض و سرتاسری با شبکه منحصربهفرد استفاده شده است و چراغهای اصلی در منتهی الیه دو سمت آن جا خوش کردهاند. در قسمت بالایی جلوپنجره، یک نوار باریک ۲ چراغ روشنایی را در روز به همدیگر متصل میکند. دو نوار قرمزرنگ حاضر در بالا و پایین جلو پنجره نیز شنشو را اتومبیلی اسپرت نشان میدهند. در نمای جانبی خطوط تیز و حجمپردازیهای اغراقآمیز روی درها باعث شده شنشو تا حدودی مشابه محصولات اخیر هیوندای دیده شود. برای این شاسیبلند و به عبارت بهتر کراساوور لوکس رینگهای پنجپره با رنگآمیزی سایهروشن انتخاب شده است. دستگیرههای مخفیشونده در، نوار قرمزرنگ پایین درها، محافظهای پلاستیکی و شیب زیاد ستون D از دیگر موارد قابل ذکر در نمای جانبی هستند.
در نمای عقب چراغهای Y شکل که تا حدودی تداعیکننده مدلهای کادیلاک هستند، بیش از هر چیز دیگر چشمان بیننده را درگیر خود میکنند. در این نما اسپویلر فوقانی سقف، ۴ خروجی اگزوز و دیفیوزر از بخشهای جذاب هستند.
این کراساوور چینی با ۲۸۰۰ میلیمتر فاصله محوری، ۴۷۸۰ میلیمتر طول، ۱۸۹۰ میلیمتر عرض و ۱۶۷۵ میلیمتر ارتفاع ابعادی مشابه با هیوندای سانتافه دارد. هاوال شنشو در داخل کابین نیز طراحی بهروزی دارد و چینیها سعی کردهاند با ترکیب رنگهای مسی و خاکستری روشن، فضایی لوکس و اسپرت خلق کنند. داشبورد این خودرو میزبان ۲ نمایشگر بههمچسبیده است. یکی از این نمایشگرها ۱۴.۶ اینچ است و برای مدیریت سیستم اینفوتینمنت کاربرد دارد. نمایشگر ۱۲.۳ اینچی حاضر در پشت فرمان هم که وظیفهاش مشخص است. نکته جالب توجه این است که روی داشبورد شنشو خبری از دکمههای فیزیکی نیست و به نظر میرسد همه امکانات از طریق نمایشگر مرکزی و دکمههای روی فرمان کنترل میشوند. همچنین این خودرو از شارژ بیسیم تلفن همراه پشتیبانی میکند.
در زیر کاپوت هاوال شنشو یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ قرار دارد. این موتور توانایی تولید ۱۸۵ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور را دارد و در همکاری با گیربکس نهسرعته دوکلاچه، چرخها را به حرکت وادار میکند.