صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

استاندار خراسان‌رضوی گفت: برخی قوانین و روال‌های قانونی دست‌وپاگیر وجود دارد که برای تسهیل خدمت‌رسانی به مردم، اصلاح آن‌ها ضروری به‌نظر می‌رسد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ به نقل از ایرنا، استاندار خراسان‌رضوی گفت: برخی قوانین و روال‌های قانونی دست‌وپاگیر وجود دارد که برای تسهیل خدمت‌رسانی به مردم، اصلاح آن‌ها ضروری به‌نظر می‌رسد.
محمدصادق معتمدیان افزود: برخی از این قوانین در مسیر ارائه خدمات مطلوب و به‌هنگام به شهروندان و تسریع و تسهیل در اجرای پروژه‌ها مانع ایجاد می‌کنند که نیاز است با بازنگری در این قوانین به اصلاح آن‌ها اقدام شود.


وی تأکید کرد: باید با حذف برخی تشریفات، اختیارات بیشتری به مدیران داده شود، اما درعین‌حال باید کمیته‌ای بر روند انجام امور و جلوگیری از حیف‌ومیل نظارت کند، زیرا ایجاد رضایتمندی در مردم و اجرای پروژه‌ها برای رفاه مردم ضروری است، چون وظیفه ما خدمت به مردم است.


معتمدیان اظهار کرد: برخی روال‌های به‌ظاهر قانونی و قوانین مربوط به آن به‌جای تسهیل در روند ارائه خدمت به مردم، به عاملی برای فرار از مسئولیت و انجام کار تبدیل شده است و وجود آن به تأخیر در اجرای پروژه‌ها و مانعی در مسیر خدمت‌رسانی به مردم منجر می‌شود.
وی با بیان اینکه این مشکلات و روال‌های نیازمند اصلاح در جریان سفر‌های شهرستانی و پیگیری خواسته‌های مردم بیش از پیش خود را نشان می‌دهد، ادامه داد: به‌یقین سفر‌های شهرستانی سبب نوعی آسیب‌شناسی مدیریتی در استان نیز می‌شود.


استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به سفر ۱۰روز پیش خود به شهرستان داورزن گفت: در دیدار با مردم روستای تاریخی مزینان مشخص شد که ساخت راه دسترسی شهر داورزن به روستای مزینان حدود ۲۰سال معطل مانده است و چندین وزیر در سفر‌های مختلف به منطقه نتوانسته‌اند گره این طرح را بگشایند، درحالی‌که مهم‌ترین و تنها مطالبه مردم روستا به‌سرانجام‌رسیدن همین راه بود.


وی افزود: با پیگیری در این سفر، ابتدا دستور خلع ید پیمانکار و امانی‌شدن پروژه به‌معنای استفاده از امکانات و اعتبارات دولتی را برای پایان پروژه صادر کردیم که مؤثر بود و در کمتر از ۲۴ساعت عملیات اجرایی آسفالت و آماده‌سازی این مسیر تقریبا ۶کیلومتری آغاز شد و به‌زودی تکمیل و مطالبه مردم محقق می‌شود.
معتمدیان تصریح کرد: اگر بخواهیم در کشور کار انجام دهیم، شدنی است و لازمه‌اش اراده، پشتکار و دلسوزی است تا موانع شناسایی شوند و برای برداشتن آن‌ها از سر راه خدمت‌رسانی اقدام شود.


استاندار خراسان‌رضوی یکی از آفت‌های موجود در کشور را مطالبه‌سازی‌های غیرواقعی دانست و افزود: این روند مطالبه‌سازی درحالی شکل گرفته است که برمبنای توان و امکانات موجود کشور، پاسخ‌گویی به آن شدنی نیست؛ ضمن اینکه در وهله نخست باید مطالبات گذشته پیگیری و محقق شود، زیرا رضایت مردم و اعتماد آن‌ها در گرو انجام وعده‌های داده‌شده و تحقق‌یافتنی است، نه ایجاد مطالبات جدید و نشدنی.


وی با اشاره به اینکه در ۸ ماه گذشته به ۲۶شهرستان از ۳۳شهرستان استان سفر کرده است، افزود: درمجموع از ۶۷شهر و ۵۴روستای استان بازدید شده و برای رفاه حال مردم و تحقق مطالبات آن‌ها ۱۰۵۴ مصوبه گذرانده شده که هرکدام به فراخور زمان و پیگیری‌ها تاکنون به‌میزان درخور توجهی پیش رفته و محقق شده است.
معتمدیان افزود: ازآن‌میان تاکنون ۱۴۰مصوبه کامل اجرا شده، ۷۴۹مصوبه با درصد پیشرفت بیش از ۹۰درصد در محدوده زمانی تعیین‌شده در دست اجراست و دیگر مصوبات نیز درحال پیگیری است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.