صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

آیت‌ا... سیستانی:

به درگیری‌ها در عراق پایان دهید

  • کد خبر: ۸۰۷۰
  • ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۸
آیت‌ا... سیدعلی سیستانی در بیانیه‌ای خواستار پایان بخشیدن به خون‌ریزی‌ها و اقدامات تخریبی در حاشیه اعتراضات خیابانی در این کشور شد.
در بخشی از بیانیه مرجعیت عالی عراق که در خطبه دوم نمازجمعه کربلا معروف به خطبه مرجعیت، از سوی سیداحمدالصافی، نماینده وی و امام‌جمعه کربلا قرائت شد، آمده است: با تداوم اعتراضات مردمی در بغداد و دیگر استان‌های عراق که خواستار اصلاح در کشور شده‌اند، در هفته جاری شاهد درگیری‌های دردناک و تأسف‌بار جدیدی میان تظاهرکنندگان و نیرو‌های امنیتی بوده‌ایم، که باعث ریختن خون‌های بی‌گناه بسیار و مصدوم شدن افراد زیادی از ۲ طرف است و هم‌زمان نیز بسیاری از ساختمان‌ها و اموال عمومی و خصوصی به حمله، آتش‌افکنی و غارت شد. خون‌های پاکی که در هفته‌های گذشته بر زمین ریخت، نزد ما بسیار ارزشمند است و باید برای جلوگیری از خون‌ریزی بیشتر اقدام کرد و اجازه نداد کشور به سمت پرتگاه جنگ داخلی، هرج و مرج و ویرانی بلغزد. این امر نیز در صورت همکاری همگان برای حل بحران جاری امکان‌پذیر است.
احترام به اراده مردم عراق در انتخاب نظام سیاسی و اداری کشورشان از طریق برگزاری همه‌پرسی قانون اساسی و انتخابات پارلمانی، مبنایی است که مرجعیت بر آن پایبندی دارد و از زمان تغییر نظام گذشته بر آن تأکید داشته است و امروز نیز تأکید می‌کند که اصلاح -همان‌طور که چندبار نیز درباره آن صحبت شد- ضرورتی حتمی است، اما نوع اصلاحاتی که باید انجام شود نیز منوط به انتخاب ملت با همه طیف‌ها و رنگ‌ها در سراسر کشور است.
از همه طرف‌ها می‌خواهیم که به امروز و آینده عراق بیندیشند و واکنش‌های زودگذر یا منافع شخصی و گروهی، آن‌ها را از تصمیم‌گیری درست در این زمینه بازندارد.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.