صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرسلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در دهه پایانی ماه صفر حدود ۳ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیر قابل مصرف کشف و معدوم سازی شد.

به گزارش شهرآرانیوز، حسنی با اشاره به اینکه در دهه پایانی ماه صفر ۱۹۹ تیم بازرسی در قالب ۳۸۰ کارشناس بهداشت محیط از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مراکز اسکان زائران و اماکن عمومی بازدید نمودند اظهار کرد: در این مدت از ۵ هزار و ۴۷۲ مرکز بازدید شد که از این میان ۱۹۸ واحد صنفی به مراجع قانونی ارجاع و ۱۲ مورد تعطیل شدند.
وی گفت: در این مدت ضمن بررسی وضعیت بهداشت مواد غذایی و کیفیت آب از ۴۱۰ مرکز اسکان زائران پیاده در شهر بازدید شده است.
مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه بازرسی وکنترل بهداشتی و نمونه برداری از آبسردکن‌ها و مخازن و شیر‌های برداشت عمومی آب در پارک‌ها، کمپ ها، اماکن تفریحی و اماکن زیارتی از نظر آب مصرفی دفع پساب از دیگر اقدامات در این ایام بود، اظهار کرد: بازرسی وکنترل بهداشتی از پایانه‌های مسافربری، راه آهن، فرودگاه‌ها، اتوبوس‌ها و قطار‌های مسافربری، جلوگیری از فعالیت دستفروشان دوره گرد مواد غذایی حساس، چون آبمیوه، بستنی، فراورده‌های لبنی، ساندویچ با هماهنگی بین بخشی و مشارکت سازمان‌های مربوطه، بازرسی وکنترل بهداشتی بر توزیع سالاد و سبزی خام در کلیه مراکز طبخ و تهیه مواد غذایی و اغذیه فروشی با تاکید بر سالم سازی سبزیجات به منظور خدمت رسانی به زائران انجام شد.
وی عنوان کرد: اطلاع رسانی عمومی و اعلام شماره تماس ۱۹۰ جهت پاسخگویی به شکایات مردمی مرتبط در ساعات اداری و غیر اداری و روز‌های تعطیل در کلیه واحد‌های صنفی و در معرض دید مردم نیز در جهت پیگیری سریع و به موقع شکایات مردمی انجام شد.
حسنی بیان کرد: در این مدت از دو هزار و ۱۶۱ مکان عمومی بازدید شد که از این میان ۱۵ مورد به مراجع قانونی معرفی شدند و ۲ مکان عمومی پلمپ شد.
مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه نمونه برداری از مواد غذایی سنتی ۲۳۷ مورد و ۷ مورد نیز از مواد غذایی صعنتی انجام شده است، عنوان کرد: ۴۰۸ مورد نمونه برداری از اب اشامیدنی و ۵۲ مورد نمونه برداری از استخر انجام شده است؛ علاوه براین برای سنجش کلر باقی مانده از آب اشامیدنی ۷۵۴۷ مورد نمونه برداری انجام شده که برای آب استخر‌ها این عدد ۱۱۳ مورد بوده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.