صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

تجربه دیگری از جوان‌گرایی

  • کد خبر: ۸۱۴۸
  • ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۷
گفتگو با ۲ بازیگر اصلی فیلم سینمایی «سال دوم دانشکده من»

افخمی| رسول صدرعاملی در «سال دوم دانشکده من» به سراغ جوانان دهه نود رفته‌است و سعی کرده با به تصویر کشیدن روابط میان آن‌ها، روایت متفاوتی را از مرز باریک خیانت و وفاداری ارائه دهد. او ماجرای مهتاب و آوا، دانشجویان سال دوم دانشگاه را روایت می‌کند که به اتفاق تعداد دیگری از هم‌کلاسی‌هایشان برای یک سفر چند روزه از تهران به اصفهان می‌روند و در حین این سفر برای آن‌ها اتفاقاتی رخ می‌دهد که مهتاب را بر سر دوراهی قرار می‌دهد. صدرعاملی برای نقش‌های اصلی فیلمش 2 چهره جدید را انتخاب کرده‌است و در کنار آن‌ها بازیگران مطرحی چون ویشکا آسایش، علی مصفا، بابک حمیدیان، پدارم شریفی، شقایق فراهانی و نیلوفر خوش‌خلق را در نقش‌های فرعی قرار داده‌است. سها نیاستی و فرشته ارسطویی 2 بازیگری هستند که بار روایت داستان صدرعاملی را به دوش می‌کشند. این 2 که به همراه کارگردان فیلم میهمان شهرآرا بودند از تجربه کار با صدرعاملی گفتند.


صدرعاملی برای بازیگرش فضاسازی می‌کند
سها نیاستی، بازیگر نقش «مهتاب»، که پیش‌از بازی در فیلم «سال دوم دانشکده من» تجربه بازیگری نداشته است، درباره کار با رسول صدرعاملی می‌گوید: در مسیر تولید فیلم، آقای صدرعاملی به‌جای آنکه بگوید چه کارهایی انجام دهم تا شخصیت مهتاب شکل بگیرد، برای من درباره موقعیت و فضای زندگی مهتاب صحبت می‌‌کرد؛ یعنی بیشتر فضاسازی می‌کرد تا اینکه بگوید صورتم چطور باشد یا دستم چطور حرکت کند.
نیاستی که در کنار بازیگران مطرحی چون علی مصفا، بابک حمیدیان و نیلوفر خوش‌خلق در این فیلم ایفای نقش کرده است، از کارکردن مقابل این بازیگران به‌عنوان تجربه‌ای ارزشمند یاد می‌کند: من با بازیگران مطرحی همکاری کردم که همیشه تجربه‌هایشان را در اختیارم قرار می‌دادند و به من کمک می‌کردند تا بهتر بازی کنم.
او همچنین درباره نقشش در فیلم توضیح می‌دهد: وقتی فردی با سن کم و با تجربه‌های اجتماعی اندک بر سر دوراهی قرار می‌گیرد، براساس تجربه‌هایی که تا امروز داشته است و به کمک اطرافیانش مسیر را انتخاب می‌کند، اما متأسفانه مهتاب کسی را نداشت که مشکلاتش را با او درمیان بگذارد.


صدرعاملی بازیگرانش را از دور رصد می‌کند
فرشته ارسطویی، بازیگر دیگری است که با حضور در فیلم «سال دوم دانشکده من» به سینمای ایران معرفی شد. او نقش «آوا» را در فیلم ایفا می‌کرد. ارسطویی برخلاف دیگر بازیگر جوان این فیلم، پیش‌از این بازیگری را با حضور در 8فیلم کوتاه و همچنین تئاتر تجربه کرده‌است، اما او نیز برای اولین‌بار است که در یک فیلم سینمایی به ایفای نقش می‌پردازد. او درباره کار با صدرعاملی می‌گوید: ‌من فکر می‌کنم آقای صدرعاملی در ارتباط با بازیگرهایی که معرفی‌شان می‌کند، بیشتر بار بازی را خودش به دوش می‌کشد؛ او با بازیگر زیاد صحبت نمی‌کند و همیشه از دور او را رصد و سعی می‌کند نقش را به بازیگرش نزدیک کند. درواقع آقای صدرعاملی همه تلاشش را می‌کند که بازیگرش کمتر به این فکر کند که درحال نقش بازی کردن است. ارسطویی همچنین درباره خانواده آوا و شباهتش با خانواده‌های امروزی توضیح می‌دهد: پدر و مادر آوا برای من یادآور خانواده‌هایی هستند که می‌دانند دخترشان رابطه‌هایی دارد، اما ترجیح می‌دهند این موضوع علنی نشود. همچنان‌که پدر چنین خانواده‌ای شاید اگر در شرایط معمولی با پسر داستان (علی) دیدار داشت، واکنش دیگری نشان می‌داد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.