صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

ساماندهی جرثقیل‌های برجی در مشهد برای نخستین بار

  • کد خبر: ۸۶۰۲
  • ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۳
دادیار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان از تدوین دستورالعمل جانمایی، نصب، بهره‌برداری و بازرسی جرثقیل‌های برجی (تاور کرین) خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز،  قاضی فرزاد بهشتی توندری دادیار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان از تدوین دستورالعمل جانمایی، نصب، بهره‌برداری و بازرسی جرثقیل‌های برجی (تاور کرین) خبر داد.

تاورهای بی صاحب در مسیر ساماندهی

وی گفت: در پی بروز برخی حوادث و سوانح ایجاد شده در سنوات قبل در سطح شهر مشهد مقدس و ... که بررسی ها حکایت از فعالیت مخاطره‌آمیز جرثقیل‌های برجی (تاور کرین) در برخی پروژه ها داشت و از سوی به جهت لزوم حفظ و صیانت از جان ، مال شهروندان و سلامت محیط، رعایت حقوق شهروندی و نیز پیشگیری از بروز هرگونه حادثه و خطر به ویژه در محدوده حریم بارگاه مطهر رضوی و همچنین کارگاه‌های ساختمانی سطح شهر و اعمال نظارت ، کنترل و بازرسی فنی دقیق روی فعالیت تجهیزات و جرثقیل‌های برجی، این حوزه معاونت از سال گذشته دستگاه های مربوطه و متولی را فراخوان و در این زمینه جلسات کارشناسی متعددی هم برگزار شد.

اجرای دستورالعمل جانمایی، نصب تاورها از آذر ماه

قاضی فرزاد بهشتی توندری افزود: در نهایت با پیگیری‌های به عمل آمده اعلام گردید، طی جلسه مورخ 25/06/1398 شورای فنی استان، موضوع دستورالعمل جانمایی، نصب، بهره‌برداری و بازرسی جرثقیل‌های برجی در شورای فنی استان تصویب و توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط از جمله اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل استاندارد و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ و از تاریخ 01/09/1398 رعایت مفاد دستورالعمل برای کلیه دستگاه‌ها و سازمان‌ها لازم الاجرا گردیده است.
دادیار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان همچنین خبرداد: لازم به ذکر است در دستورالعمل تصویب شده وظایف متولیان دخیل در طراحی و جانمایی، نصب و راه‌اندازی، صدور مجوز، نظارت و بازرسی در دو بخش اشخاص حقیقی یا حقوقی و در بهره‌برداری از جرثقیل‌های برجی و کلیه اشخاص حقوقی دخیل در فرآیند اجرایی آن تعیین و ابلاغ گردیده است.


منبع: قدس آنلاین

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.