صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس مجلس شورای اسلامی: حدود ۴۸ درصد خانواده‌های ایرانی یک ماشین نداشته و یک لیتر بنزین هم مصرف نمی‌کنند پس سهم آن‌ها چه می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی که شب گذشته (چهارشنبه، ۱۰ آذرماه) به مناسبت روز مجلس بعد از بخش خبری ۲۱ از شبکه یک سیما پخش شد، با بیان اینکه بدهی دولت به شرکت‌های خودرویی حدود ۸۵ هزار میلیارد تومان است، ابراز داشت: شورای رقابت برای پژو ۲۰۶، ۱۳۰ میلیون تومان قیمت گذاری کرد که برای کارخانه ۱۷۰ میلیون تومان تمام می‌شد و در بازار ۲۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسید. بعد ثبت نام می‌گذاریم ۱۰ هزار خودرو به فروش برسد و ۴ میلیون نفر ثبت نام می‌کنند که بیشتر شبیه بخت آزمایی است. جبران آن نیز از جیب بیت المال می‌رود و نتیجه آن ۸۵ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به خودروساز می‌شود.

قالیباف در ادامه با تأکید بر اینکه نیازمند تصمیمات شجاعانه و شفاف بوده و باید مقابل مدیریت تضاد منافع بایستیم، عنوان کرد: در بحث افزایش ظرفیت دانشجوی رشته پزشکی، خودرو، صنعت فولاد، مصرف گاز نیز همین رویه است که از عدالت، انصاف و مروت به دور است بنابراین برای رسیدگی به امور باید تصمیم گرفت. برخی می‌گویند این تصمیمات سخت است، اما ملت نشان دادند در همه سختی‌ها ایستاده اند. ما عاقلانه و عادلانه تصمیم می‌گیریم و این به نفع مردم است و به نفع مردم نیست که کسی گاز را ۲۰ برابر او مصرف کند.

وی گفت:الان حدود ۴۸ درصد خانواده‌های ایرانی یک ماشین نداشته و یک لیتر بنزین هم مصرف نمی‌کنند پس سهم آن‌ها چه می‌شود.

رئیس قوه مقننه اضافه کرد: ما در مجلس مصمم هستیم و این اراده را در دولت دیده ام و در جلسه سران به رئیس قوه قضائیه و رئیس جمهور گفتم که مطمئن باشید و هستیم که اگر تصمیمات ما به درستی انجام شود، مردم پای این اصلاح بزرگ ساختاری و محتوایی اقتصاد در کشور هستند چرا که با روشنی و به وضوح این ناعدالتی را می‌بینند و این انصاف نیست که از وضعیت خانواده‌ای مطلع شویم که حتی نمی‌توانند سویا خریداری کنند.

منبع: خانه‌ملت

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.