صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

عکاسی با مدرک دانشگاهی

  • کد خبر: ۹۰۴۲۷
  • ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱
عکاسی حدود یک قرن توانسته بود بدون آموزش آکادمیک در مسیر درستی حرکت کند؛ با این حال، آموزش آکادمیک آن را وارد ساحت‌های جدید کرد تا امروز در کنار تجربه، تحصیلات و دانش، این حرفه به مسیرهای مشخص‌تری هدایت شود.

قاسمی|شهرآرانیوز، عکاسی حدود یک قرن توانسته بود بدون آموزش آکادمیک در مسیر درستی حرکت کند؛ با این حال، آموزش آکادمیک آن را وارد ساحت‌های جدید کرد تا امروز در کنار تجربه، تحصیلات و دانش، این حرفه به مسیرهای مشخص‌تری هدایت شود.

هر سال تعدادی دانشجوی رشته عکاسی از دانشگاه هنرهای زیبای تهران به‌عنوان معتبرترین دانشگاه کشور فارغ‌التحصیل می‌شوند که برخی از آن‌ها به‌عنوان مدرس در دیگر دانشگاه‌ها تدریس و آموخته‌هایشان را منتقل می‌کنند. 

در مشهد ۳ دانشگاه شامل ۲ دانشگاه «فرهنگ و هنر» و دانشگاه «اقبال» فعال‌اند که رشته عکاسی را تدریس می‌کنند و دانشجویان این دانشگاه‌ها نیز معمولا افرادی هستند که پیش از این عکاسی را در آموزشگاه‌های هنری فراگرفته‌اند.

مدرسان این دانشگاه‌ها معتقدند کمبودها و موانعی در راه آموزش آکادمیک در مشهد وجود دارد که سبب می‌شود دانشجویان نتوانند پس از فارغ‌التحصیلی مسیر مناسبی برای ادامه راه بیابند.

در پرونده پیش‌رو با شرمین نصیری، مدیر گروه رشته عکاسی در دانشگاه فرهنگ و هنر مشهد، مرتضی صدیقی‌فرد، مدرس عکاسی در دانشگاه هنر نیشابور، و مهدی پیرسلامی، مدرس عکاسی در دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های هنری مشهد، به گفت‌وگو نشسته‌ایم تا درباره مهم‌ترین دغدغه‌هایشان در امر آموزش بگویند.

 با کلیک روی دکمه‌های زیر مصاحبه‌ با مدرسان رشته عکاسی را ببینید.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.