صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کاهش ۳۰ درصدی قیمت اجاره بها از اواخر شهریور تاکنون در مشهد

  • کد خبر: ۹۰۶۵
  • ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴
رئیس اتحادیه املاک مشهد گفت: قیمت اجاره بها از اواخر شهریور تا کنون ۳۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش شهرآرانیوز، علی مرادزاده، رئیس اتحادیه مشاوران املاک مشهد گفت: امسال افزایش قیمت مسکن باعث شده بود که موجرین بر افزایش قیمت اجاره بها پافشاری کنند در حالیکه استدلال ما بر بود که درآمد‌ها به این نسبت افزایش نداشته است و بنابراین افزایش زیاد اجاره منصفانه نبود.

او ادامه داد: معمولا هر سال قیمت اجاره بها تا ۲۰ درصد افزایش می‌یابد و این میزان افزایش در آستانه تحمل جامعه نیز است، اما امسال موجران قیمت اجاره بها را تا ۴۰ درصد افزایش داده بودند.

رئیس اتحادیه املاک مشهد گفت: همکاران ما در بنگاه‌های املاک با نصب بنر‌هایی از پذیرش موارد اجاره‌های بالا خودداری می‌کردند و یا اینکه صاحبان بنگاه‌های املاک تاکید می‌کردند در صورتیکه قراردادی با اجاره بهای بالا منعقد شود، این گونه موارد را به اداره مالیات و دارایی اطلاع می‌دهند و معمولا این کار نوعی بازدارندگی را در بین موجران به همراه داشت.

مرادزاده افزود: همچنین بنگاه‌های املاک برای موجرانی که ملک خود را با قیمت مناسب اجاره می‌دادند، امتیازی قائل می‌شدند و تخفیف ۵۰ درصدی در کمیسیون را به آن‌ها ارائه می‌دادند.

او گفت: همچنین برخی از بنگاه‌های املاک بنری را نصب کرده بودند بر این مبنا که به مستاجران با قدرت مالی پایین، تخفیف ۵۰ درصدی در کمیسیون لحاظ می‌کنند و این قبیل کارها، به نوعی فرهنگ سازی در رعایت انصاف در اجاره بها کمک کرد.

رئیس اتحادیه املاک مشهد گفت: با این دسته از اقدامات قیمت اجاره بها از اواخر شهریور تا کنون ۳۰ درصد کاهش یافته است.

مراد زاده افزود: هم اکنون قیمت اجاره منازل نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی داشته است که این افزایش رقم معقولی است.



منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.