صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کشف ۲ میلیون لیتر سوخت قاچاق

  • کد خبر: ۹۴۹۷
  • ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۵
در ۸ ماه نخست امسال در سطح استان به دست آمد
مهدی قرآنی - نبود زیرساخت‌های تولید بنزین و گازوئیل و نداشتن قانون مناسب و پیشگیرانه در برخی کشور‌های همسایه ایران زمینه قاچاق آن را چندبرابر کرده است تا جایی که عده‌ای فرصت‌طلب از راننده وانت گرفته تا رانندگان ترانزیت رو به قاچاق آورده و به هر دری می‌زنند تا بتوانند مقداری از آن را از کشور خارج کنند و در خاک همسایه چند برابر بفروشند.
افغانستان یکی از کشور‌هایی است که کمبود سوخت و فراهم نبودن زیرساخت‌های تولید آن بستر قاچاق بنزین و گازوئیل را از کشورمان به این سرزمین به وجود آورده است و هرساله شاهد عملیات‌های بسیاری از سوی مرزبانان برای مقابله با این معضل اجتماعی هستیم.
با اینکه تا کنون دست قاچاقچیان بسیاری که سوخت حمل می‌کنند در مرز‌های خاکی و آبی رو شده است و افراد زیادی گرفتار قانون شده اند و به زندان افتاده اند، اما همچنان سودجویانی هستند که رو به این موضوع می‌آورند و شانس خود را برای قاچاق سوخت امتحان می‌کنند.
استان خراسان رضوی به دلیل هم‌مرزی با کشور افغانستان از این امر مستثنی نیست و سالانه میزان درخور توجهی بنزین و گازوئیل که اغلب از سوی رانندگان ترانزیت حمل و قاچاق می‌شود، توقیف و به دست قانون می‌افتد. موضوعی که فرمانده انتظامی استان روز گذشته به آن اشاره کرد و از میزان کشفیات آن خبر داد. سردار محمد‌کاظم تقوی در تشریح کشفیات سوخت در سال جاری بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲ میلیون لیتر سوخت قاچاق از سوی مأموران انتظامی و مرزبانی در سطح استان کشف و ضبط شده است. این مقام ارشد انتظامی با اشاره به میزان کشفیات سال گذشته ادامه داد: این میزان در ۸ ماه نخست سال گذشته یک میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر بوده که میزان کشفیات امسال به نسبت مدت مشابه خود در سال پیش ۴۶ درصد افزایش داشته است.
فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی تأکید کرد: پدیده قاچاق کالا و ارز خسارت بی‌شمار و زیرساختی به اقتصاد کشور وارد می‌کند و یکی از اولویت‌های فرماندهی انتظامی خراسان رضوی مبارزه بی‌امان و قاطع با قاچاق در این مأموریت خطیر است.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.