صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

هفته‌ای بی‌سروصدا در انتظار ورزش بانوان

  • کد خبر: ۹۵۸۴
  • ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۴
دختران فوتسالیست، بسکتبالیست و هندبالیست مشهد یک هفته به تعطیلات رفتند
مژده رنگیان - برخلاف هفته‌های گذشته، پایان هفته‌ای خلوت و بی‌سروصدا در انتظار ورزش بانوان است. لیگ‌های مختلف ورزشی ازجمله فوتبال، والیبال و بسکتبال به‌مدت یک هفته به تعویق افتادند. درحالی‌که لغو بیشتر دیدار‌ها در روز‌های ابتدایی هفته ازسوی فدراسیون‌ها اعلام شد، اما سازمان لیگ فوتسال در دقیقه ۹۰ این خبر را به تیم‌ها داد و تقریبا نیمی از تیم‌های لیگ برتر فوتسال بانوان از نظر مالی متضرر شدند.
قرار بود نیم‌فصل دوم لیگ برتر فوتسال بانوان از اول آذرماه آغاز شود و تیم هیئت فوتبال خراسان رضوی نیز براساس قرعه جدید باید در کرمان به میدان می‌رفت؛ اما حالا با لغو دیدار‌های هفته چهاردهم لیگ، نیم‌فصل از هشتم آذرماه پیگیری خواهد شد. فاطمه شریف، سرمربی تیم خراسان، درباره این خبر تصریح کرد: متأسفانه خبر لغو مسابقات خیلی دیر ازسوی سازمان لیگ اعلام شد. بعدازظهر روز سه‌شنبه خبر به هیئت‌های استانی رسید و این درحالی بود که روز یکشنبه از فدراسیون استعلام گرفتیم؛ اما به ما اعلام شد که مسابقات طبق روال برگزار می‌شود و ما نیز به خرید بلیت هواپیما اقدام کردیم.
او ادامه داد: این دومین باری بود که فدراسیون تیم ما را از نظر مالی متضرر کرد. در بازی با تیم منحل‌شده ستارگان ورامین نیز چنین‌اتفاقی رخ داد. به نظر من نسبت به رشته‌های دیگر که زودتر لغو لیگ را اعلام کردند، در فوتسال کم‌کاری کردند.
شریف با بیان اینکه طولانی‌شدن تعطیلات برای تیم‌ها خوب نیست، تصریح کرد: درحال‌حاضر نیم‌فصل ۳ هفته طول کشید، البته این شرایط برای همه تیم‌ها یکسان است و همگی از نظر‌های مختلف با هزینه‌های اضافی روبه‌رو شدیم. به‌هر‌حال اگر اطلاع داشتیم تعطیلات بیشتر طول می‌کشد، برنامه تمرینی خود را تغییر می‌دادیم؛ ولی درحال‌حاضر تیم در اوج تمرینات بود و خود را برای حضور در میدان رقابت آماده می‌کردند. بااین‌اوصاف لیگ که قرار بود ۱۶ اسفندماه به پایان برسد، در بیست‌وسوم تمام می‌شود.

جذب ۲ بازیکن جدید توسط مشهدی‌ها
سرمربی تیم هیئت فوتبال خراسان رضوی همچنین درباره شرایط تیم در بین ۲ نیم‌فصل گفت: در نیم‌فصل ۲ بازیکن جذب کردیم. مهسا ایرانمنش که سال گذشته در تیم دختران کویر کرمان بازی می‌کرد، قرار بود ابتدای فصل او را جذب کنیم و به این مهره نیاز داشتیم؛ اما به دلایل مختلف میسر نشد. در طول نیم‌فصل اول بازیکن آزاد بود و درنهایت جذب تیم خراسان شد. بازیکن دیگر ساجده نریمانی، بازیکن مشهدی است که فصل پیش هم در تیم خراسان حضور داشت، به‌دلیل اینکه سمیرا زمانیان به‌خاطر تحصیلات دانشگاهی در تهران از تیم ما جدا شد، این بازیکن را جایگزین او کردیم.
شریف خاطرنشان کرد: همه‌چیز در تیم خوب است و تمرینات منظم پیگیری می‌شود. بازیکن مصدوم به‌صورت جدی نداریم؛ اما این تعطیلی به بازیکنان با مصدومیت‌های جزئی کمک می‌کند تا برای بازی نخست آماده‌تر شوند. در بازی آخر نیم‌فصل اول به عمد محدثه محمدی را که ۲ کارت زرد داشت، سه‌کارته کردیم تا در بازی اول نیم‌فصل دوم محروم باشد و به بازی‌های مهم و حساس در هفته‌های بعدی برسد. البته شانس آوردیم در قرعه‌کشی جدید تیم‌های مدعی، حریف ما نشدند؛ زیرا به حضور محمدی نیاز داشتیم.

برنامه‌ریزی عجیب لیگ بانوان با قرعه‌کشی جدید
با انصراف تیم بانوان ستارگان دشت ورامین از لیگ برتر این مسابقات در هفته‌های پایانی با حضور ۱۲ تیم و با استراحت ۲ تیم در هر هفته برگزار شد. به‌همین‌دلیل برای صرفه‌جویی در زمان و وجود زمان کافی برای تمرینات تیم ملی، نیم‌فصل دوم بازی‌ها مجددا قرعه‌کشی شد. البته این قرعه‌کشی شرایط کمی عجیب را برای برخی تیم‌ها رقم زد. با مروری بر برنامه بازی‌ها تیمی مثل نامی‌نو در ۵ هفته پیاپی میزبان است یا تیم پویندگان فجر شیراز باید ۴ بازی پیاپی را در بیرون از خانه تجربه کند. این اتفاق برای بیشتر تیم‌ها هم افتاده که باعث می‌شود عملا چیزی شبیه لیگ را شاهد نباشیم. تیم خراسان نیز در هفته‌های دوم، سوم و چهارم لیگ به‌صورت متوالی در خانه میزبان ۲ تیم مدعی قهرمانی و یکی از تیم‌های شیرازی است. به نظر می‌رسد اگر بازی‌ها با همان استراحت دوهفته‌ای هر تیم برگزار می‌شد، نظم و انضباط بیشتری از شرایط کنونی داشت که تیم‌ها به‌صورت نامنظم باید میزبان و میهمان باشند.

پیروزی نماینده مشهد در تعطیلات لیگ هندبال
لیگ برتر هندبال بانوان نیز براساس تقویم در این هفته تعطیل بود. اما نکته جالب، برگزاری بازی تیم‌های اشتادسازه مشهد و نفت‌وگاز گچساران از هفته پنجم لیگ برتر روز دوشنبه به‌عنوان تنهابازی هندبال این هفته بود. به گفته فدراسیون، این بازی به‌دلیل برگزاری تورنمنت بانوان اصفهان در هفته آینده به‌جای هشتم آذرماه به دوشنبه ۲۷ آبان‌ماه موکول شد. در این دیدار تیم اشتادسازه مشهد مقابل حریف خود به برتری رسید. این دیدار با نتیجه ۳۲ بر ۱۴ به پایان رسید و تیم مشهد به یک پیروزی دیگر دست یافت و به‌این‌ترتیب هفته آینده در تعطیلات به سر خواهد برد.

ادامه مشکلات ارشیا.
اما دیگرنماینده مشهد یعنی ارشیاشید طرقبه‌وشاندیز که این هفته به میدان نمی‌رود، هفته آینده باید در خانه از تیم قدرتمند تأسیسات دریایی میزبانی کند. ملیحه نوری، سرمربی این تیم، همچنان از شرایط نامساعد این تیم گله‌مند است. او دراین‌باره تصریح کرد: براساس قرعه‌کشی لیگ، از ابتدای این هفته مسابقه‌ای برگزار نمی‌شد. هفته آینده نیز باید مانند هفته قبل در خانه میزبانی کنیم و این درحالی است که تمرینات این تیم به‌صورت منظم برگزار نمی‌شود. همچنان برای گرفتن سالن و زمان تمرین با مشکل روبه‌رو هستیم. سالن مسابقات نیز به احتمال ۹۰ درصد در دانشگاه فردوسی و سالن امام‌رضا (ع) خواهد بود.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.