صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

صید لیگ از شهرخودرو

  • کد خبر: ۹۶۷
  • ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲
مروری بر بازیکنان جدا شده نماینده استان در فاصله حدود یک ماه تا شروع لیگ برتر نوزدهم

مرتضی اخوان - این ویژگی فصل داغ نقل‌وانتقالات است؛ وارسی لحظه‌ای خبرها برای آگاه شدن از آخرین وضعیت وصل‌ها و فصل‌های تیم محبوبتان. شهرخودرو خراسان هم در نخستین فصل آسیایی شدن یک تیم مشهدی، حالا بیشتر از هر زمانی در کانون توجه هوادارانش قرار دارد. توجهی که سبب می‌شود هواداران هر روز پیگیر اخبار مربوط به نقل‌وانتقالات پیش‌فصل باشند. نماینده فوتبال مشهد، فصل نقل‌وانتقالات لیگ برتر نوزدهم را با انفجار یک بمب نقل‌وانتقالاتی که اصطلاحی رایج در سال‌های اخیر بوده است، آغاز کرد اما در ادامه مسیر بیشتر به حفظ شاکله اصلی تیمش برای جنگ در 3 جبهه لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان در فصل پیش رو، همت گمارد. مسئولان شهرخودرو در همین مدت گذشته از فصل نقل‌وانتقالات 4 خرید داشته‌اند و 7 بازیکن از جمع مشکی‌وقرمزهای شهر مشهد جدا شده‌اند؛ آمار نه‌چندان امیدوارکننده‌ای که البته با توجه به حفظ برخی از بازیکنان کلیدی و ایمان به سرمربی که کار با جوانان را بهتر از هر مربی دیگری در فوتبال ایران بلد است، می‌تواند بارقه‌های امید را در دل هواداران برای تکرار فصل رؤیایی قبل زنده نگه دارد. تیم فوتبال شهرخودرو خراسان تا به اینجا فصل نقل‌وانتقالات را چطور گذرانده است؟


سنگر پر رفت‌وآمد به گلر باتجربه رسید
دروازه شهرخودرویی‌ها در طول چند فصل اخیر، حتی وقتی نام تیم پدیده بود، همواره دستخوش تغییرات گسترده بود. به نام‌هایی که با نشان سنگربان پای به دروازه این تیم گذاشته‌اند، توجه کنید: مجتبی روشنگر، شهاب گردان، یوسف بهزادی، سعید جلالی‌راد، محمد ناصری، میلاد فراهانی و... . پدیده فصل قبل را با سعید جلالی‌راد و محمد ناصری آغاز کرد. یوسف بهزادی در جمع 3 گلر ابتدای فصل بود اما کسی فکرش را هم نمی‌کرد در همان 5 هفته آغازین طومار ناصری و جلالی در هم پیچیده شود و سنگر پدیده به یوسف بهزادی برسد که از مسجدسلیمان به مشهد آمده بود. حالا هم بعد از پایان لیگ هجدهم و با شروع فصل نقل‌وانتقالات لیگ نوزدهم باز 2 گلر شهرخودرو متأثر از آمدن سیدمهدی رحمتی به مشهد، عطای کار در مشهد را به لقایش بخشیدند و فراهانی عازم تیم تازه‌لیگ برتری شده گل‌گهر شد و بهزادی به ذوب‌آهن علیرضا منصوریان پیوست. گفته می‌شود حضور رحمتی در مشهد 2 گلر شهرخودرو را از فیکس شدن در لیگ نوزدهم ناامید کرده و به همین خاطر قید بازی در مشهد را زده و به سیرجان و اصفهان کوچ کرده‌اند.


خلا دفاعی و امید به مدافع جوان
منصوری و حسینی با 2 رویکرد متفاوت، مشهد را ترک کردند. منصوری با درخشش فوق‌العاده‌اش جذب سپاهان قلعه‌نویی شد تا در مسیر پیشرفت باشد و عبدا... حسینی برای احیای خود به جمع خودروسازان نارنجی‌پوش پیوست. 2 جداشده‌ای که نگرانی‌های هواداران به‌خاطر خط دفاعی شهرخودرویی‌ها را زیاد کرده است. پدیده حالا در صورت بروز هرگونه مشکلی در قلب دفاع برای مرادمند و نعمتی با چالش جدی روبه‌رو خواهد شد. همچنین جناح راست خط دفاعی با کوچ منصوری خالی شده بود که با آمدن محمدی‌مهر، مدافع فصل قبل استقلال، امید می‌رود مشکلی در این منطقه نداشته باشند. با این همه جناح چپ دفاع شهرخودرو با حضور رضا ناصحی، کاپیتان پا به سن گذاشته مشهدی‌ها، دچار خلأ بزرگی شده است. یحیی گل‌محمدی فعلا برای ترمیم خط دفاعش جز استخدام فرشاد فرجی، مدافع گمنام نساجی مازندران و محمدی‌مهر نیمکت‌نشین در استقلال، تدبیر دیگری نداشته و باید منتظر نشست و دید در ادامه فصل نقل‌وانتقالات چه بازیکنانی برای پُر کردن این خلأ به شهرخودرو خواهند پیوست.


چشم‌انتظاری و تمدید در خط هافبک
تمدید قرارداد 2 صادقی در خط هافبک خوب بود اما قطعا جدایی محمد قاسمی‌نژاد، بهترین پاسور پدیده در فصل گذشته و مسعود ریگی، ستاره جوان این تیم نگران‌کننده است. ریگی به استقلال رفت و قاسمی‌نژادی راه اهواز را در پیش گرفت تا فصل بعد در فولاد خوزستان زیر نظر جواد نکونام کار کند. تا به اینجای فصل نقل‌وانتقالات علیرضا علیزاده، هافبک فصل قبل نفت مسجدسلیمان، تنها بازیکن جذب‌شده شهرخودرو در خط هافبک است. بازیکنی که بعید است از نظر استانداردهای فنی به هیچ‌کدام از 2 بازیکن جداشده نزدیک باشد، مگر اینکه گل‌محمدی در بازیکن‌سازی ستاره‌ جدیدی را به فوتبال ایران معرفی کند.


جانشین خلعتبری هم نیم‌فصلی بود!
آخرین جداشده قطعی تیم فوتبال شهرخودرو تا این لحظه بهنام برزای است. مهاجمی که در نیم‌فصل برای پُر کردن جای خالی محمدرضا خلعتبری به مشهد آمد و با وجود اینکه نتوانست چندان پُرفروغ باشد اما با گل سه‌امتیازی و حساسش مقابل استقلال در ورزشگاه امام رضا(ع)، در هفته‌های پایانی در دل هواداران شهرخودرو جا باز کرد. گلی که تا حد زیادی رؤیای آسیایی شدن نماینده مشهد را تحقق بخشید. شهرخودرویی‌ها در خط آتش به دنبال جذب یک بازیکن خارجی هستند تا در کنار یونس شاکری و حسین مهربان، مثلثی زهردار را برای حریفان لیگ برتری بسازد. مهاجمی که به احتمال فراوان از برزیل به ایران می‌آید.


زنگ خطر یا زنگ امید؟
با نزدیک شدن به شروع رقابت‌های لیگ هر روز بیم و امیدهای هواداران از وضعیت تیمشان رنگی متفاوت به خود می‌گیرد. با وجود این نوع عملکرد شهرخودرو در فصل نقل‌وانتقالات می‌تواند خبر از یک فصل موفق یا یک ناکامی بزرگ بدهد. کافی است تئوری‌های آقای سرمربی برای جذب ستاره‌های مدنظرش عملی شود یا دست‌کم جلو جدایی‌های لطمه‌زننده ستارگان از تیم گرفته شود. باید منتظر نشست و دید شهرخودرو مشهد در پایان این ماراتن داغ و مهیج نقل‌وانتقالاتی چه کارنامه‌ای از خود برجای خواهد گذاشت.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.