صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرعامل پرسپولیس تا فردا برای تأمین خواسته‌های سرمربی تیمش فرصت دارد.

احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ در‌حالی‌که صعود تیم ملی به جام‌جهانی مهم‌ترین اتفاق چند روز گذشته فوتبال ایران بود، استعفای یحیی گل‌محمدی در رده باشگاهی نیز موضوعی فوق‌العاده مهم محسوب می‌شود؛ استعفایی که شاید ابتدا چندان جدی به نظر نمی‌رسید، ولی کم‌کم جدی شده تا جایی که دیروز به تجمع هواداران پرسپولیس مقابل مجلس و ساختمان باشگاه انجامید.

با این که رضا درویش مدیر عامل جدید پرسولیس در مراسم سالگرد مهرداد میناوندگفته بود با استعفای یحیی کاملا مخالف است و تلاش می‌کند تا آرامش را در تیم به وجود بیاورد، اما گل‌محمدی ترجیح داده تا‌زمانی‌که خواسته‌های او از باشگاه به‌طور‌کامل فراهم نشود، به تمرینات تیمش برنگردد. ظهر پنجشنبه گذشته بازیکنان در ورزشگاه شهید کاظمی حاضر شدند، اما وقتی شنیدند پولی که قرار است بگیرند ناچیز است، تمرین را تحریم و تعطیل کردند. باشگاه پرسپولیس در واکنش به این موضوع اعلام کرد ۸‌درصد مبلغ قرارداد‌ها را پرداخت می‌کند و ۷‌درصد دیگر هم در هفته جاری پرداخت خواهد شد؛ اما این چیزی نبود که اعضای تیم را خوش‌حال کند.

حالا در شرایطی که با مشکلات به‌وجود‌آمده حول باشگاه پرسپولیس و شکایت باشگاه شهر خودرو که ممکن است کار قرمز‌ها در نقل‌و‌انتقالات زمستانی را سخت‌تر از قبل کند، هواداران مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر امیدوارند در ۲۴‌ساعت آینده اتفاقاتی رقم بخورد که منجر به بازگشت یحیی گل‌محمدی شود. سر مربی سرخ‌ها پیشتر تهدید کرده بود اگر تا روز دوشنبه خواسته‌هایش فراهم نشود، جدایی او از این تیم قطعی خواهد شد.

درویش: بدعهدی‌ها باعث دلخوری‌ها شده است

تعدادی از هواداران تیم فوتبال پرسپولیس صبح دیروز مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند و شعار‌هایی علیه وزیر ورزش سر دادند. هواداران پرسپولیس خواهان استیضاح وزیر ورزش شدند و تأکید داشتند در صورت بی‌توجهی به خواسته‌هایشان به تجمعات خود ادامه خواهند داد. پرسپولیسی‌ها همچنین ضمن حمایت از یحیی گل‌محمدی، شعار‌هایی علیه مدیران جدید این باشگاه سر دادند.

آ‌نها چند روز پیش نیز با تجمع مقابل این باشگاه علیه مدیریت جدید سرخ‌پوشان شعار‌هایی سر داده بودند. بعد از این تجمع، رضا درویش اقدام به گفت‌وگویی با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس اعلام کرد به‌دنبال حل‌و‌فصل ماجراست؛ اما به‌عنوان مدیرعامل به کسی وعده‌های پوشالی نخواهد داد.

درویش در این مصاحبه گفت: برخلاف جوسازی‌ها و مطالب منتشر‌شده، با گل‌محمدی در ارتباطم و از او درخواست کردم تا از تصمیمش منصرف شود و به تمرینات برگردد. در تلاش هستیم مشکلاتی را که تیم با آن‌ها روبه‌روست، ر‌فع کنیم. هرچند مسائل و مشکلات برجای‌مانده از گذشته بسیار زیاد است. وی ادامه داد: بدعهدی‌های گذشته باعث دلخوری و ناراحتی شده است و مشکلات برجای‌مانده، وضعیت کنونی را به وجود آورده و تمام مجموعه پرسپولیس را تحت‌تأثیر قرار داده است.

درویش افزود: با تمام مشکلات و کمبود‌هایی که وجود داشته، این تیم را گل‌محمدی ساخته است و بهتر از هر کسی با آن آشنایی دارد. قطعا بیش از هر کسی هم می‌خواهد حاصل تلاش‌های خود و همکارانش را ببیند. در‌همین‌راستا تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد. البته برای اینکه مانند گذشته‌ها وعده بیهوده ندهیم، باید بگوییم انبوه مشکلات و کمبود‌ها را نمی‌شود در یک زمان کم رفع کرد، ولی امیدواریم به یاری خدا شرایط حداقلی را فراهم بیاوریم تا کادر فنی و بازیکنان بتوانند مسیر قهرمانی را ادامه دهند.

مدیرعامل سرخ‌ها کوتاه‌بیا نیست

مصاحبه درویش و سیاست‌های او در حرف‌زدن به‌آن‌معناست که نمی‌تواند به سرعت خواسته‌های مالی بازیکنان و کادر فنی را پاسخ دهد و این یعنی که قصه او باشگاه پرسپولیس سر دراز دارد. مدیرعامل پرسپولیس تأکید کرده که در زمان کمی که به پرسپولیس آمده است، قادر نیست آنچه از وی درخواست شده است، انجام دهد؛ اما تلاش دارد شرایط حداقلی را برای ادامه کار بازیکنان و کادرفنی فراهم کند. اشاره درویش احتمالا به درخواست یحیی گل‌محمدی مبنی‌بر پرداخت ۵۰ درصدی به بازیکنان و کادرفنی است که این مسئله تعهد سنگینی را متوجه باشگاه می‌کند که باشگاه در شرایط کنونی توان تأمین آن را ندارد، مگر اینکه از طریق استقراض یا از مسیر دولتی این پول را به زیرمجموعه تزریق کند که به نظر نمی‌رسد در هر دو مورد آمادگی لازم وجود داشته باشد.

در این شرایط به نظر می‌رسد یحیی گل‌محمدی خودخواسته داخل راهی پا گذاشته که منجر به ایجاد حاشیه برای سرخ‌ها خواهد شد. البته قمار این مربی جوان در حالت خوش‌بینانه می‌تواند مشکلات عمده این باشگاه را تا دست‌کم چند ماه آینده رفع کند. البته باور این اتفاق که گل‌محمدی قصد ترک این باشگاه را دارد، چندان آسان نیست؛ اما درویش هم نشان داد به‌این‌راحتی‌ها به کسی باج نمی‌دهد. باید دی در روز‌های آینده چه اتفاقاتی در پرسپولیس می‌افتد و شرایط قهرمان پنج دوره اخیر لیگ برتر چه می‌شود؟!

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.