صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

به‌گفته کارشناسان آتش‌نشانی مشهد، جست و جو و آواربرداری در کارخانه شهرک صنعتی کلات تا ظهر امروز ادامه داشته و به اتمام رسید. این حادثه ۴ کشته و یک مصدوم دارد که وضعیت مصدوم در دست پیگیری است.

به گزارش شهرآرانیوز، عصر دیروز گزارشی از تخریب یک کارخانه در پی انفجار مهیب در شهرک صنعتی کلات به سامانه فوریت‌های ۱۲۵ اعلام شد و طولی نکشید که چند ایستگاه آتش نشانی در مسیر نشانی اعلام شده قرار گرفتند. این حادثه دلخراش در ساعت ۱۸:۳۰ در کارخانه تولیدی حلوا شکری واقع در فاز ۴ شهرک صنعتی کلات اتفاق افتاده است؛ که بررسی‌های اولیه نشان می‌دهدکه سوله به طور کامل  از بین رفته است و تخریب خودرو‌های گرانقیمت را در حوالی این سوله به همراه داشته است.

آتشپاد دوم مهدی رضایی،  معاون عملیات آتش نشانی مشهد در تشریح این حادثه  گفته است: ظهرامروز آوار برداری و جست‌و جو برای مصدومی و فوتی احتمالی دیگر به پایان رسید که به طور قطع مشخص شد انفجار توام با آوار شب گذشته در یک کارخانه تولید محصولات غذایی در شهرک صنعتی کلات مشهد ۴ جانباخته و یک مجروح برجای گذاشته است.

به گفته وی  عصر دیروز گزارشی از تخریب یک کارخانه در پی انفجار مهیب در شهرک صنعتی کلات به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که بلافاصله ستاد فرماندهی ۶۰ آتش نشان و نجاتگر این سازمان را به همراه ۱۷ خودرو سبک و سنگین امداد و نجات و تیم‌های تخصصی مربوطه از ۸ ایستگاه به محل حادثه اعزام که  بررسی‌های اولیه میدانی نشان ازمخروبه‌ای داشت که حجم زیادی آهن، آجر، بتن و خاک روی هم انباشه شده بود که در همان ابتدا عملیات ایمن سازی محیطی هم زمان با عملیات جستجوی میدانی برای نجات جان افراد گرفتار توسط آتش‌نشانان آغاز شد که پس از عملیات جستجو جسم بی جان ۴ نفر از زیر آوار خارج شد و یک نفر دیگر هم در همان دقایق اولیه توسط حاضران به بیمارستان منتقل شده است.

معاون عملیات آتش نشانی مشهد خاطرنشان کرد: بررسی‌ها در خصوص علت دقیق این انفجار توسط عوامل انتظامی و مقام قضایی آغاز شده است.

این درحالیست که قاضی دکتر صادق صفری شب گذشته و دقایقی بعد از انفجار این سوله‌ی بزرگ کارخانه درحال ساخت تولید حلواشکری گفته بود: این حادثه در شهرک صنعتی جاده کلات مشهد درحالی رخ داد که یک پیمانکار و ۳ کارگری که از تهران به مشهد آمده مشغول نصب و راه‌اندازی دیگ بخار بودند، این دیگ بخار صنعتی  تا "فشار بار چهار" را تحمل کرد اما هنگامی که فشار به شش بار رسید انفجار رخ داد. و متاسفانه منجر به فوت این افراد شد.

قاضی ویژه قتل عمد مشهد که بلافاصله پس از گزارش این حادثه تأسف‌بار در محل انفجار حاضر شده بود، احتمال عمدی‌بودن این حادثه را منتفی دانست و یادآور شد: قرار بود این کارخانه تولیدی با حضور مقامات کشوری در هفته آینده افتتاح شود که این حادثه رخ داد.

بازپرس شعبه ۲۰۸ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد تأکید کرد: در این حادثه ۴ تن کشته شدند و یک نفر نیز مصدوم شد که او نیز در مرکز درمانی تحت درمان قرار دارد، اما طبق گزارش‌های موجود حال وی بسیار وخیم است.

 قاضی صفری همچنین در پاسخ به اینکه آیا افرادی در این زمینه بازداشت شده‌اند یا خیر، تصریح کرد: مدیر داخلی این کارخانه در بازداشت به‌سر می‌برد، اما بررسی‌های تکمیلی هنوز ادامه دارد.

 وی با بیان اینکه تحقیقات فردا (۱۱ بهمن) نیز ادامه می‌یابد، خاطرنشان کرد: باتوجه‌به گستردگی و انفجار مهیب، باید بررسی‌های تخصصی انجام شود و فعلا مراحل مقدماتی این تحقیقات به پایان رسیده است. قاضی ویژه قتل عمد مشهد همچنین از تخریب خودرو‌های گران‌قیمت در این حادثه تأسف‌بار خبر داد و گفت: شدت این انفجار به‌حدی بود که سوله کامل تخریب شد و خسارت‌های مالی زیادی به بار آورد که باید بررسی‌های دقیق‌تری در این باره انجام شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.