صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

شمارش معکوس برای شروع ماراتن فجر

  • کد خبر: ۹۷۶۹
  • ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۲
کارگردانان مطرح، فرم حضور در جشنواره فیلم فجر را پر کردند
نگار راد| مهلت ثبت‌نام برای حضور در سی‌وهشتمین دوره جشنواره فیلم فجر براساس تاریخ اعلام‌شده در فراخوان این رویداد، ۳۰ آبان به پایان رسید و براساس اخبار منتشرشده، تقریبا تمام آثاری که پروانه ساخت داشته‌اند، فرم حضور در این دوره از جشنواره را پر کرده‌اند.
از میان مهم‌ترین فیلم‌هایی که فرم جشنواره را پر کردند، می‌توان به «خروج»، به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا، با بازی فرامرز قریبیان و پانته‌آ پناهی‌ها و فیلم «روز بلوا» به‌کارگردانی بهروز شعیبی، سینماگر مشهدی، با بازی بابک حمیدیان و داریوش ارجمند، اشاره کرد. این دو اثر هر دو از ساخته‌های سازمان اوج هستند. مسعود اطیابی نیز برای دو فیلم کمدی «دینامیت» و «انفرادی» فرم حضور در جشنواره را پر کرده است. رضا عطاران، بازیگر مشهدی که از ابتدای سال ۹۸ فیلمی روی پرده سینما نداشته است، یکی از بازیگران اصلی فیلم «انفرادی» است. «درخت گردو» به‌کارگردانی محمدحسین مهدویان، با بازی مهران مدیری و پیمان معادی که تاکنون اخبار موثقی درباره داستانش منتشر نشده است، نیز از متقاضیان حضور در جشنواره امسال است.
«خون شد» به‌کارگردانی مسعود کیمیایی با بازی سعید آقاخانی و سیامک انصاری، «مغز استخوان» ساخته حمیدرضا قربانی با بازی جواد عزتی و پریناز ایزدیار، «آتابای» ساخته نیکی کریمی با بازی هادی حجازی‌فر و جواد عزتی و «روز صفر» به‌کارگردانی سعید ملکان با بازی امیر جدیدی و ساعد سهیلی، بازیگر مشهدی، از دیگر فیلم‌های مهمی هستند که متقاضی حضور در جشنواره امسال شده‌اند. همچنین در تازه‌ترین اخبار منتشرشده در لحظات پایانی مهلت ثبت‌نام در سی‌وهشتمین دوره جشنواره، فیلم «خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی و به نویسندگی نیما جاویدی، کارگردان خراسانی و فیلم «مجبوریم» رضا درمیشیان با بازی فاطمه معتمدآریا فرم حضور در این رویداد را پر کرده‌اند. در این میان طبق اخبار رسیده، داریوش مهرجویی که بعد از شش سال دوری از عرصه کارگردانی درحال ساخت فیلم «لامینور» است، فرم حضو در جشنواره فجر امسال را پر نکرده است. همچنین باید دید که از بین فیلم‌های متقاضی، کدام‌یک با نظر هیئت انتخاب به سی‌وهشتمین دوره جشنواره فیلم فجر راه پیدا می‌کنند. سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده برگزار خواهد شد.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.