صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

اختلاف سبد معیشت دی ماه ١۴٠٠ با دی ماه سال گذشته (١٣٩٩) ٢٠ میلیون و ٨۴٧ هزار و ۶٠٩ ریال است. (سبد معیشت سال ٩٩، ۶ میلیون ٨٩۵ هزار تومان بود).

به گزارش شهرآرانیوز، نماینده کارگران در شورایعالی کار با بیان اینکه رقم سبد معیشت کارگران برای سال آینده ۸ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان اعلام شد، گفت: عدد سبد بر اساس خانوار ۳.۳ نفره و بر مبنای تورم دی ماه در نظر گرفته شده است.

محمدرضا تاجیک اظهار کرد: بحث کمیته دستمزد این نیست که عددی بدست بیاید که قابل قبول باشد بلکه کار گروه کارشناسی است و طبق مستنداتی که انستیتوی تغذیه و ریزگذاری‌ها و فرمول نویسی‌های سال‌های قبل است. ما نمیتوانیم عددی اعلام کنیم که قادر به دفاع از آن نباشیم.

تاجیک در ادامه افزود: این سبد ممکن بود در آذر ماه بیشتر از دی ماه بدست می‌آمد، چون تورم آذر ١۴٠٠ از دی بیشتر بود؛ لذا آخرین اطلاعات ما مربوط به دی ماه است و با توجه به اینکه نیاز است دستمزد سال آینده کارگران حداکثر تا اسفند ماه تعیین شود، باید تکلیف تبصره ٢ ماده ۴١ را مشخص می‌کردیم.

وی عنوان کرد: اختلاف سبد معیشت دی ماه ١۴٠٠ با دی ماه سال گذشته (١٣٩٩) ٢٠ میلیون و ٨۴٧ هزار و ۶٠٩ ریال است. (سبد معیشت سال ٩٩، ۶ میلیون ٨٩۵ هزار تومان بود).

نماینده کارگران در شورایعالی کار اظهار کرد: نمایندگان کارگری در نظر دارند مبنای مذاکرات دستمزد جلسه بعدی شورایعالی کار، تبصره ٢ ماده مذکور یعنی معیشت کارگران در الویت شرکای اجتماعی باشد.

منبع: اقتصادنیوز

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ایران
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
جلسه ی حرافها هیچ کار مفیدی برای کارگر انجام نمیدهد فقط برای شرکت کنندگان در جلسه اضافه حقوق وفوق العاده کار میآورد