صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کاخ سفید از تماس تلفنی پوتین و بایدن با هدف تلاش به منظور آنچه آمریکا حمله احتمالی روسیه به اوکراین می‌خواند، خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، این تماس تلفنی در حالی انجام شده که آمریکا اکثر کارمندان دیپلماتیک و نظامیان خود را به بهانه حمله قریب الوقوع روسیه به اوکراین از کی‌یف خارج کرده است.

یورونیوز گزارش داد، گفت‌وگوی تلفنی بیش از یک ساعته بایدن و پوتین دقایقی پیش پایان یافت.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در گفتگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در باره تشدید تشنج در مرز روسیه و اوکراین صحبت کرد.

کاخ سفید اعلام کرد که بایدن بطور دقیق به پوتین گفت که روسیه در صورت تشدید اوضاع پیرامون اوکراین، با عواقبی از سوی آمریکا و متحدانش روبرو خواهد شد.

بایدن همچنین افزود آمریکا برای هرگونه گزینه پیشرفت اوضاع در حول اوکراین آماده است و بر دیپلماسی با روسیه حساب می کند.

شایان ذکر است، اوکراین و کشورهای غربی اخیراً نسبت به آنچه تشدید "اقدامات تهاجمی" روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین خوانده اند، ابراز نگرانی کرده‌اند.

در پاسخ، دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت که مسکو نیروهای خود را در داخل خاک خود و بنا به صلاحدید خود جابجا می کند. به گفته وی، این اقدامات تهدیدی علیه هیچ کس نیست و نباید کسی را نگران کند.

مسکو بارها از افزایش نیروهای ناتو در اروپا ابراز نگرانی کرده است. کرملین تاکید کرده است که روسیه هیچ تهدیدی برای هیچ کس نیست، اما اقداماتی را که به طور بالقوه برای منافع کشور خطرناک است، نادیده نخواهد گرفت.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.