صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مسعود ازجمله جوانان علاقه‌مند به ورزش به‌ویژه رشته فوتبال بود و همراه تیم فوتبال دبیرستان آیت‌ا... طالقانی در مسابقات آموزشگاه‌ها وارد میدان می‌شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مسعود ازجمله جوانان علاقه‌مند به ورزش به‌ویژه رشته فوتبال بود و همراه تیم فوتبال دبیرستان آیت‌ا... طالقانی در مسابقات آموزشگاه‌ها وارد میدان می‌شد. او در اولین روز بهار ۱۳۴۴ متولد شد. او دوره متوسطه را در همان شهر پشت‌سر گذاشت و پس از موفقیت در آزمون سراسری، برای ادامه تحصیل وارد دانشگاه شیراز شد.

با دوستانش در جبهه جنوب در ارتباط بود و همین ارتباط باعث شده بود هر موقع نیاز بود، حضور در جبهه را به شرکت در کلاس درس ترجیح دهد و راهی منطقه شود. او در میدان نبرد هم همراه دیگر رزمنده‌ها برنامه صبحگاهی را انجام می‌داد و ورزش می‌کرد. او پس از انقلاب ابتدا با جهاد سازندگی به روستا‌ها می‌رفت، سپس با کمیته امداد امام‌خمینی (ره) همکاری کرد. مسعود اسفند ۱۳۶۳ در عملیات بدر و بعد از آن در بهمن ۱۳۶۴ در عملیات کربلای ۱ فتح مهران و ارتفاعات قلاویزان، مجروح شد. وی قبل از شهادت به‌شدت مجروح شد، او را به اصفهان اعزام کردند و سپس برای التیام جراحات به نیشابور بازگشت.

شب هنگام در منزل یکی از بستگانش دعوت بود که به وی اطلاع دادند قرار است عملیاتی انجام شود و لذت شهادت، مسعود را به‌سمت خودش کشاند و بدون اینکه در مهمانی حاضر شود، به مهمانی خدا رفت. وی همان شب تلفنی با خانواده وداع کرد و همراه یکی از دوستانش به‌نام پیرانی، فرمانده سپاه، شبانه عازم جبهه شد. مسعود جوانی آرام و صبور و فروتن بود، دستی به قلم داشت و گاهی نقاشی می‌کشید. وی در ۱۰ شهریور ۱۳۶۵ در حاج‌عمران عراق بر اثر اصابت گلوله به فیض شهادت نایل آمد و پیکرش در منطقه باقی ماند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.