صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: فرهنگ‌سازی در حوزه رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، امر مهمی است که در کاهش خسارات جانی و مالی نقش به‌سزایی ایفا خواهد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام حسن منصوریان، درباره فرهنگسازی در خصوص قوانین راهنمایی و رانندگی، اظهار کرد: در حوزه ترافیک باید جامعه را به رعایت قوانین تشویق کرد، ولی با توجه با محدودیت امکانات و زمان در طی سال فقط به چندمورد پرداخته می‌شود؛ دراین رابطه با اجرای پروژه «خط عابر خط زندگی» با مشارکت شهروندان شاهد اصلاح رویه‌های غلط و فرهنگ‌سازی در حوزه‌های ترافیک شهری خواهیم بود.

وی بیان کرد: فاز پنجم کلان پروژه «خط عابر خط زندگی» به همت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد و با همکاری پلیس راهور و فرهنگسرای ترافیک از ۳۰ بهمن ماه تا ۵ اسفند ماه در ۹ تقاطع پر تردد سطح مشهد برگزار شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه ذهنیت‌سازی درباره الگو‌های رفتاری صحیح عابران و رانندگان در این پروژه مورد نظر بود، ادامه داد: تئاتر‌های فاز پنجم طرح خط عابر، خط زندگی به صورت متفاوت از اجرا‌های مرسوم و با پشت زمینه ویژه اجرا، برگزار شد؛ همچنین با مشارکت مناطق هر روز شاهد اجرا‌های متفاوتی در شهر بودیم.

منصوریان اضافه کرد: در این پروژه رویداد‌های میدانی شامل بخش‌های آموزشی، آگاه‌سازی و اجرای پویش‌های خیابانی و مجازی در راستای ترویج حقوق عابران پیاده و نصب پیام‌های مرتبط در خیابان‌ها به همراه استفاده از ظرفیت مردمی شورای اجتماعی محلات نیز در دستورکار بود.

وی ضمن اشاره به دستاورد‌های این طرح، اظهار کرد: در سال ۹۷ و قبل از اجرای این طرح، حدود ۹ هزار تصادف جرحی و ۲۵۰ فوتی در مشهد داشتیم که این تعداد در سال ۹۹ به حدود ۷ هزار جرحی و ۱۷۰ فوتی رسید؛ همچنین خوشبختانه با اجرای این طرح، تصادفات جرحی و فوتی عابران پیاده از رتبه اول بیشترین تصادفات شهری به رتبه دوم این نوع از تصادفات نزول کرد.

منبع:پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.