صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نخستین پاتوق کتاب در شرق مشهد آغاز به کار کرد

  • کد خبر: ۱۰۱۰۷۹
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹
نخستین پاتوق کتاب در منطقه طلاب واقع در شرق مشهد طی آیینی کار خود را آغاز کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، دراین آیین حجت الاسلام پناهیان استاد حوزه و دانشگاه و خادم کتاب، اعضای شورای اسلامی شهر مشهد، مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی و شهردار منطقه پنج مشهد حضور داشتند.
استاد حوزه و دانشگاه و خادم کتاب گفت:هما نطور که انسان به ورزش کردن، استحمام و تفریح نیاز دارد به مطالعه کتاب و کتابخوانی هم نیازمند است.
حجت الاسلام علیرضا پناهیان دراین مراسم افزود: درشرایط کنونی بیش از هر زمان دیگری به مطالعه و فراگیری کتاب به ویژه کتب علوم دینی نیاز است.
وی با اشاره به اینکه فضای مجازی هرگز جای کتاب را نمی‌گیرد اظهارداشت: درصورتیکه به مطالعه کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی پرداخته نشود افراد در معرض آسیب‌های مختلف اجتماعی قرار می‌گیرد.
خادم کتاب داد: مطالعه نکردن کتاب باعث می‌شود قدرت نظر و تمرکز ضعیف شود و قطعا بر قدرت تشخیص و تصمیم گیری هم تاثیر خواهد گذاشت.
حجت الاسلام پناهیان گفت: کتابخوانی و مطالعه باعث می‌شود تا ذهن انسان سالم مانده و انسان دیرتر دچار آلزایمر شود.
وی افزود: ضروری است شهروندان بخشی از زندگی خود را به مطالعه کتب مختلف اختصاص دهند، زیرا در مطالعه کتاب و کتابخوانی رازی نهفته است که به سلامتی مغز و فکر می‌انجامد.
این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: در شرایط کنونی عوامل آسیب رسان به مغز فراوان است و کتابخوانی و مطالعه کتاب می‌تواند آسیب‌ها را خنثی کند.
وی با اشاره به اینکه تصمیم اینکه کتاب بخوانیم را باید قطعی کرد گفت: تدبیر و تفکر در خصوص کتاب و کتابخوانی یک نیاز ضروری است.
وی افزود: روانشناسان معتقدند در صورت مطالعه نکردن و عدم کتابخوانی قدرت تفکر در انسان‌ها از بین می‌رود.
مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد گفت: پاتوق کتاب و شبکه توزیع کتاب با هدف ایجاد دسترسی آسان خرید کتاب برای شهروندان راه اندازی شده است.
مسعود رضوی در این آیین افزود: باید با رویکرد اقتصادی و فرهنگی از اماکن مختلف شهری استفاده بهینه‌ای کرد که یک نمونه آن همین پاتوق کتاب می‌باشد.
وی تاکید کرد: بر همین اساس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد از ایجاد پاتوق‌های کتاب توسط علاقمندان حمایت می‌کند.
وی اظهار داشت: معتقدیم پاتوق کتاب رویکردی فرهنگی خوبی در جامعه جوان ایجاد می‌کند.

منبع:سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.