صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان رضوی جزئیات عملیات‌‌ امدادی و خدمات بشردوستانه هلال احمر خراسان رضوی در ایام نوروز ۱۴۰۱ را تشریح کرد.

شهرآرانیوز - دکتر سید آرش سید صالحی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز با اشاره به اقدامات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در طرح ملی نوروزی ۱۴۰۱، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در راستای طرح ملی نوروزی که از ۲۵ اسفند ماه آغاز شده است تا ۸ فروردین ۱۴۰۱ در دو حوزه خدمات امدادی و خدمات بشر دوستانه به زائران و مسافران خدمت‌رسانی کرده است .

وی با اشاره به خدمات امدادی هلال احمر در این مدت، افزود: امدادگران و نجاتگران هلال‌احمر استان از ۲۵ اسفندماه تا ۸ فروردین ماه به حادثه‌دیدگان ۱۰۰ حادثه امدادرسانی کردند که از این تعداد ۲۶ عملیات توسط پایگاه‌های ثابت و ۸ عملیات توسط پایگاه‌های موقت انجام گرفت. مراکز اورژانس ۲۴ عملیات و مراکز حوادث جاده‌ای ۷۴ عملیات انجام دادند.

صالحی ادامه داد: نیروهای هلال احمر خراسان رضوی در این مدت ۴ مورد عملیات برف و کولاک، ۱ مورد عملیات آتش‌سوزی جنگل، ۵ عملیات کوهستان، ۹ عملیات حضوری، ۲ عملیات مناسبتی و ۵ عملیات خدمات شهری انجام دادند.

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان رضوی تصریح کرد: در این مدت به ۳۴۹ مصدوم خدمات امدادی ارائه شد و ۵۹ مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند. همچنین ۷۲ نفر امدادرسانی شده و ۱۰۷ نفر مورد درمان سرپایی قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: همچنین در این مدت ۱۶ مورد اسکان اضطراری افراد در راه مانده انجام گرفت.

صالحی با اشاره خدمات بشردوستانه این جعیت خاطرنشان کرد: در این مدت ۹۴ هزار و ۳۹۹ خدمت ایمنی سلامت، ۷۵۴۷ خدمت سحاب، ۸۶ هزار و ۳۶۶ خدمت فرهنگی و آموزشی انجام شده است. همچنین در این مدت ۹۸ هزار و ۲۷۴ محصول توزیع شده است و ۱۲ هزار و ۹۰۶ خدمت در قالب پویش بهرفت و ۵۰۰۰ خدمت در قالب پویش چلچراغ انجام شده است.

وی اضافه کرد: این خدمات و عملیات‌ها توسط ۴۸۴ نیروی عملیاتی، ۵۹۳ نیروی داوطلب، ۲۶۲ تیم عملیاتی، ۱ تیم آنست، ۱۲۱ خودروی عملیاتی و یک عد بالگرد، انجام شده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.