تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟
سرخط خبرها

سفر به مشهد در نوروز ۱۴۰۲ چقدر هزینه دارد؟

  • کد خبر: ۱۵۲۰۱۶
  • ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲
سفر به مشهد در نوروز ۱۴۰۲ چقدر هزینه دارد؟
دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی از احتمال افزایش هزینه های سفر نوروزی به مشهد در آستانه سال جدید خبر داد.

فرهاد دوایی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اشاره به آخرین شرایط بلیت‌های پروازی و نرخ‌های احتمالی تور‌های مسافرتی در نوروز ۱۴۰۲ بیان کرد: یکی از چالش‌هایی که با آن مواجه هستیم، کاهش چشمگیر پرواز‌ها به علت جلوگیری دولت از افزایش قیمت هاست؛ اتفاقی که سبب شده است تا شرکت‌های هواپیمایی از ارائه خدمات، افزایش ناوگان پروازی و در نتیجه تعادل عرضه و تقاضا اجتناب کنند.

وی ادامه داد: برخی شرکت‌ها بهانه می‌آورند که هواپیماهایشان خراب است و قطعات تعمیری ندارند تا بدین وسیله کمبود‌هایی که خودشان پدید آورده اند را توجیه کنند؛ در حالیکه این اقدام بیشتر اعتراضی نسبت به اقدام دولت و دستگاه‌های حاکمیتی مانند سازمان هواپیمایی کشوری، وزارت صمت و سازمان تعزیرات حکومتی اند که اجازه گران شدن بلیت‌های پرواز را نمی‌دهند.

دوایی افزود: اولین آسیب این اقدام را مردم متحمل خواهند شد؛ زیرا بلیت پیدا نمی‌شود و مسافران سرگردان در فرودگاه‌ها باید از واسطه‌های مستقر در فرودگاه بلیت را به قیمتی گزاف تهیه کنند. متاسفانه شرکت‌های هواپیمایی بنگاه داری می‌کنند و هر دقیقه یک نرخ ارائه می‌دهند.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی تصریح کرد: متاسفانه همه چیز با قیمت ارز تغییر می‌کند و تعداد پرواز‌ها روز به روز از همین تعداد فعلی هم کمتر می‌شود؛ بیشتر شرکت‌های هواپیمایی روزانه تعداد زیادی پرواز در مسیر مشهد به تهران و تهران به مشهد داشتند و گاهی روزانه تا ۳۰ پرواز انجام می‌گرفت. اما اکنون چیزی در حدود ۱۰ پرواز انجام می‌شود و خدمات فرودگاهی هم کاهش یافته است.

قیمت‌های کنونی تعداد مسافران را کاهش می‌دهد

دوایی با اشاره به وضعیت حضور زائران و مسافران در مشهد در تعطیلات سال جدید گفت: نوروز ۱۴۰۲ و تقارن آن با ماه مبارک رمضان از چهارم فروردین، احتمال کاهش مسافر را در پی خواهد داشت و پیش بینی ما این است که سفر‌های نوروزی از ۲۰ اسفند سال جاری تا ۴ فروردین ۱۴۰۲ انجام شود.

وی ادامه داد: در چهار روز نخست سال جدید، قطعا بالای ۳ میلیون زائر به مشهد مشرف خواهند شد و این در حالی است که گرانی‌ها و تقارن نوروز و ماه رمضان، ما را از ۸ میلیون زائر دور خواهد کرد.

دوایی متذکر شد: البته فروش نوروزی بلیت‌های قطار و اتوبوس آغاز نشده است و اکنون از ظرفیت‌های مسافرتی آن‌ها مطلع نیستیم؛ اما تجربه ما در سفر زیارتی اربعین نشان داد که خدمات ریلی و جاده‌ای متناسب با تعداد مسافر را نداریم و عمده زائران نوروزی با ماشین‌های شخصی سفر خواهند کرد.

سفر به مشهد برای هر عضو خانواده بیش از ۵ میلیون تومان!

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی اظهار کرد: متاسفانه دولت آنگونه که شایسته است به صنعت گردشگری نمی‌پردازد و احساس می‌کنم گردشگری برای آن‌ها اولویت نیست.

دوایی ادامه داد: گرانی‌ها فشار زیادی را به شرکت‌های هواپیمایی آورده است و بیم آن می‌رود بسیاری از نیرو‌های آنان تعدیل شوند.

وی در مورد قیمت تور‌های مسافرتی به مقصد مشهد در نوروز ۱۴۰۲ پیش بینی کرد: یقینا هزینه‌های سفر به مشهد در نوروز برای هر عضو خانواده کمتر از ۷ میلیون تومان نخواهد بود؛ اگر خانواده‌ای با پرواز به مشهد بیاید و در هتل‌های ۵ ستاره مشهد اقامت کند، هزینه هر عضو خانواده برای ۳ شب ۱۰ میلیون و بیشتر خواهد بود. همین بسته سفر با اقامت در هتل آپارتمان‌های درجه ۲ در حدود ۷ میلیون تومان خواهد بود.

دوایی تاکید کرد: مسافر اگر با قطار یا اتوبوس نیز به مشهد سفر کند، شک نکنید که مبلغ سفر هر نفر کمتر از ۵ میلیون تومان نخواهد بود، مگر آنکه خانواده در چادر‌های مسافرتی، زائرسرا‌های ارزان قیمت یا منازل اقوام ساکن شوند.

گفتنی است، خراسان رضوی ۶۸۰ آژانس مسافرتی دارد که ۴۲۵ آژانس در مشهد مشغول به فعالیت هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->