صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: اطلاعیه‌ای که توسط دانشگاه منتشر شده است بدین معنا نیست که حتما همه دانشجویان در روز ۱۴ فروردین ماه باید در دانشگاه‌ حضور داشته باشند بلکه باید با دانشکده خود هماهنگ شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، سید حسین سید موسوی در برنامه اینستاگرامی در خصوص برنامه‌ها و تدابیر دانشگاه فردوسی مشهد پیرامون بازگشایی و حضوری شدن مجدد دانشگاه، اظهار کرد: همان‌طور که اطلاع دارید؛ دانشگاه‌ها و مدارس قرار است به صورت حضوری، آموزش را ادامه دهند. البته این موارد به اول نیمسال دوم برمی‌گردد اما اکنون به طور جدی مطرح شده است.

وی افزود: دانشجویان به این موارد توجه داشته باشند که برای اینکه به طور کامل حضوری انجام گیرد ممکن است چند هفته‌ای زمان نیاز داشته باشد. ما در حال حاضر به روسای دانشکده‌ها و معاونین آن‌ها اعلام کردیم که آمادگی داشته باشند تا بتوانیم کلاس‌های حضوری خود را دنبال کنیم.

مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: اطلاعیه‌ای که توسط دانشگاه منتشر شده است بدین معنا نیست که حتما همه دانشجویان در روز ۱۴ فروردین ماه باید در دانشگاه‌ حضور داشته باشند. حتما باید با دانشکده‌ها هماهنگ شوند. دانشجویان توجه کنند که کلاس‌های حضوری یا مجازی را از دست ندهند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مبنای ما مجازی است، بیان کرد: در آغاز هفته اول بعد از عید، دانشجویان حتما با دانشکده‌ها یا با اساتیدی که کلاس دارند هماهنگ کنند تا متوجه شوند از چه زمانی در کلاس حضور پیدا کنند. همچنین دانشجویانی که در شهرستان‌ها هستند و دانشجویان روزانه‌ ما محسوب می‌شوند و می‌خواهند خوابگاه بگیرند اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری حتما با سایت معاونت فرهنگی- دانشجویی هماهنگ باشند.

سید موسوی عنوان کرد: طبق اطلاعیه‌هایی که دانشگاه روی سایت قرار می‌دهد؛ دانشجویان وارد سایت انتخاب اتاق شوند و اسکان خود را مشخص کنند. تاکید می‌کنم هیچ عجله‌ای در این قسمت نیست حتی اگر کلاس‌ها آغاز و به صورت حضوری برگزار شود و بعضی از دانشجویان به دلایل مختلف نتوانند در کلاس حضوری شرکت کنند، حتما در کلاس‌های مجازی شرکت کنند و از این جهت نگران نباشند و عجله نکنند.

وی اضافه کرد: ممکن است بعضی از دانشکده‌ها هفته اول بعد از عید را نتوانند سرویس‌دهی دهند یا خوابگاه‌ها با تاخیر در اختیار دانشجویان قرار گیرد. شرایطی را ستاد کرونا استان برای ما در زمینه خوابگاه تعیین کرده که حتما باید دوز سوم واکسن زده شده باشد. در حوزه فرهنگی- اجتماعی و مرکز بهداشت دانشگاه این آمادگی وجود دارد و امکانات لازم فراهم است تا دانشجویان بتوانند واکسن سوم خود را تزریق کنند.

مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد خاطرنشان کرد: اگر بعضی از دانشجویان بیماری زمینه‌ای دارند و ممکن است حضور در این مکان برای آن‌ها مشکل باشد، می‌توانند با استاد و دانشکده خود هماهنگ کنند. اینکه گفته می‌شود بعضی از دانشگاه‌ها دو دوز واکسن را می‌پذیرند باید گفت که در بند دو ستاد کرونا استان جهت اسکان در خوابگاه تصریح کردند؛ تکمیل سه دوز واکسن جهت دانشجویان و دانش‌آموزان ضروری است.

وی بیان کرد: دانشجویانی که دوز دوم واکسن را تزریق کردند و هنوز نوبت دوز سوم آنها فرا نرسیده، حتما با دانشگاه هماهنگ کنند تا تدابیری بیاندیشیم و بتوانیم خوابگاه‌های خودگردان را فعال کنیم. دانشگاه همراه با دانشجویان است و به سوی حضوری شدن کامل کلاس‌ها حرکت می‌کنیم. ممکن است بعضی از دروس را در هفته اول اعلام کنند که به صورت ترکیبی برگزار شود. زمانی که جلوتر برویم اطلاعیه‌های بعدی معاونت آموزشی مشخص می‌شود.

سید موسوی ادامه داد: همچنین در حوزه اسکان یا تغذیه اطلاعیه‌های معاونت فرهنگی- اجتماعی و دانشجویی ابلاغ می‌شود و آنچه مسلم است باید کلاس را از طریق استاد دنبال کنید. بنابراین دانشجویان حتما با دانشکده‌ها ارتباط داشته باشند. چه بسا در طی هفته اول اعلام کنند که به صورت مجازی باشد و چه بسا دانشکده‌ای اعلام کند که از روز ۱۴ فروردین ماه در خدمت دانشجویان باشیم.

وی اظهار کرد: قطعا دانشکده‌ها در این چند روز اعلام خواهند کرد که اولویت با دانشجویان تحصیلات تکمیلی یا دکتری است و در مرحله دوم کارشناسی یا کارشناسی ارشد باشد. این نکات مواردی است که در اختیار دانشکده‌ها قرار دارد. برنامه حضوری شدن کلاس‌ها یک انعطاف‌پذیری دارد که از جهت فضای فیزیکی دانشکده و خوابگاه و هم از جهت اساتید قابل مشاهده است. همه مجموعه و افرادی که در یک فضا حرکت می‌کنند باید برای حضوری شدن گام بردارند.

مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: ما در دانشگاه دو حوزه آموزش و دانشجویی را در اختیار داریم که در حوزه آموزش ممکن است دانشکده اعلام کند ما کلاس‌ها را برای هر سه مقطع برگزار می‌کنیم و ممکن است دانشکده‌ای اعلام کند که این هفته و هفته آینده تنها ارشد و دکتری حضور داشته باشند و موارد مختلف دیگری که اطلاعیه نهایی را هر دانشکده مطرح می‌کند. همچنین در بخش دانشجویی بحث تغذیه و اسکان مطرح است بنابراین دانشجویان باید هر دو را با هم در نظر داشته باشند.

وی افزود: دانشجویان حتما توجه کنند و وضعیت کلاس‌ها را در دانشکده‌های خود دنبال کنند که قطعا دانشکده‌ها روی سایت‌های خود دانشکده اعلام می‌کنند. لازم به ذکر است که با وجود اینکه در حال حاضر کلاس‌ها غیر حضوری بوده، حدود ۱۲۰۰ دانشجو در خوابگاه‌ها حضور داشتند که شامل دانشجویان ایرانی و غیر ایرانی می‌شود.

سید موسوی تصریح کرد: ممکن است بعضی از دانشجویان غیر ایرانی در خارج از کشور باشند و به راحتی می‌توانند با استاد و دانشکده خود هماهنگ شوند و به صورت مجازی آموزش‌های خود را پیش ببرند و هر زمان که فرصت شد به ایران برای ادامه تحصیل خود برگردند.

وی بیان کرد: دانشگاه تابع اطلاعیه‌های ستاد کرونا استان است و اگر مشکلی به وجود آید و ستاد دستوری صادر کند، بلافاصله اعلام خواهیم کرد. این نکته را یادآور شوم که حضوری شدن کلاس‌ها به دانشکده‌ها محول نشده است بلکه دانشکده‌ها باید زمینه‌های حضوری شدن کلاس‌ها را ایجاد کنند.

مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد عنوان کرد: ما از شرایط کرونا به طور کامل خارج نشدیم اما به دلیل اینکه به مرحله‌ای رسیده که واگیری‌ها و آمار فوت کاهش پیدا کرده کلاس‌ها را حضوری برگزار می‌کنیم. بنابراین این موارد به فضا و محیط دانشکده بستگی دارد که چه زمانی این آمادگی را پیدا می‌کند و در نهایت اعلام می‌کند که کدام مقاطع در اولویت هستند و باید دانشجویان چگونه حاضر شوند.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
آخه سه روز قبل از چهاردهم هم اون خرابه هایی که اسمشو گذاشتید دانشگاه تعطیلن هیچ خراب شده ای نیست که زنگ بزنیم سوالاتمون رو بپرسیم.