صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

گامی برای حل مشکلات مردم

  • کد خبر: ۱۰۳۸۶
  • ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۲
نشست کمیته نظارتی شماره ۵ شورای اسلامی شهر مشهد برگزار شد
فیضی
دبیر شهرآرا محله
نشست کمیته نظارتی شماره ۵ با حضور اعضای شــــورای شــهر و شهردار منطقه ۳ هفته گذشته برگزار شد. به گزارش شهرآرامــــحله؛ مجتبی بهاروند، عضو کمیته نظارتی شماره ۵ شورای اسلامی شهر مشهد، در حاشیه نشست که باهدف بحث و بررسی برای حل مشکلات منطقه ۳ شهری برگزارشده بود، اظهار کرد: توجه به وضعیت اقتصادی مردم در تصمیم‌گیری‌های اعضای کمیته‌های نظارتی شورای اسلامی شهر مشهد مشهود است و در این زمینه همگام با شهروندان در راستای حل مشکلاتشان گام برمی‌داریم.
وی بیان کرد: در چارچوب ضوابط و مقررات موجود از هیچ‌گونه کوششی برای رفع مشکلات شهروندان دریغ نمی‌کنیم و گام‌های مختلفی در جهت بهبود وضعیت آن‌ها برخواهیم داشت.
رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: بسیاری از مشکلاتی که از سوی شهروندان مناطق کم‌برخوردار و پیرامونی در جلسات کمیته‌های نظارتی مطرح می‌شود، مباحث مالی و اقتصادی است که باید در راستای حل آن‌ها گام‌های اساسی برداشت.

مشکلی به نام نداشتن آگاهی از حقوق شهروندی
بهاروند اضافه کرد: همچنین در کنار مسائل و موضوعات اقتصادی، بحث نداشتن آگاهی‌های لازم از حقوق شهروندی از دیگر مشکلات و چالش‌های موجود ساکنان این مناطق است که برای رفع این مشکل نیز باید اقدامات زیادی در حوزه فرهنگ‌سازی انجام شود. وی تأکید کرد: با این‌حال اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد همراهی لازم را با شهروندان مناطق مختلف داشته و دارند و این مسیر را باقوت هرچه بیشتر ادامه خواهند داد.

زندگی بهتری برای شهروندان فراهم می‌کنیم
شهناز رمارم دیگر عضو کمیته نظارتی شماره ۵ شورای اسلامی شهر مشهد به موضوع مهم‌ترین درخواست شهروندان از اعضای شورای شهر پرداخت و گفت: بیشتر رسیدگی‌های موجود در جلسات کمیته نظارتی این منطقه به بحث بخشودگی‌های شهروندان در امور ساخت‌وساز‌ها تعلق دارد. وی با تأکید بر لزوم بازدید از پروژه‌های شهری در حال اجرا واقع در منطقه۳ شهرداری مشهد توسط اعضای کمیته نظارتی متذکر شد: در همین راستا بر اساس یک برنامه‌ریزی مدون باید از روند اجرای این پروژه‌ها اطلاع لازم را کسب کنیم تا تصمیم‌گیری‌های خوبی در زمینه تسریع آن‌ها داشته باشیم. عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: در کنار مردم قرار داریم تا مشکلات ریزودرشت آن‌ها را در حد توان و وسعمان حل کرده و زندگی بهتری برای شهروندان فراهم کنیم.

تبصره‌ای برای حل مشکلات مردم
احسان اصولی، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه که دیگر عضو کمیته نظارتی شماره ۵ شورای اسلامی شهر مشهد است هم از تلاش مجلس شهری برای کمک به شهروندان از محل تبصره ۸ بودجه در راستای حل مشکلات مردم خبر داد. وی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین رویکرد‌های شورای پنجم، رفع مشکلات شهروندان در مناطق و نواحی مختلف و همچنین بازدید میدانی از این مسائل و موضوعات است. اصولی با اشاره به سطح درآمدی پایین شهروندان در مناطق کم‌برخوردار و پیرامونی متذکر شد: یکی از این مناطق، منطقه ۳ شهرداری به‌حساب می‌آید که بسیاری از شهروندان ساکن آن با مشکلات مختلفی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. عضو کمیته نظارتی شماره ۵ شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: ما نیز در جلسات کمیته نظارتی تمام تلاش خود را می‌کنیم که بیشترین سطح حمایت را در قالب‌های مختلف از شهروندان داشته باشیم و در همین راستا مصوبات و اقدامات خوبی در طی دو سال گذشته در این زمینه صورت پذیرفته است. وی با اشاره به تغییرات صورت گرفته در ترکیب کمیته‌های نظارتی که به‌طور سالانه انجام می‌شود، بیان کرد: کمیته نظارتی شماره ۵ شورای اسلامی شهر مشهد نیز در دوره جدید خود با تغییر دو تن از اعضای خود، هم‌پا با نیاز‌های شهروندان برای رفع مشکلات آن‌ها گام‌های ارزنده‌ای خواهد برداشت. اصولی یکی از سطوح کمک به شهروندان را تبصره ۸ بودجه دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی نامناسب بسیاری از ساکنان مناطق کم‌برخوردار، تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات آن‌ها خواهیم داشت.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.