صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مخابرات و شهرداری پاسخ دادند

  • کد خبر: ۱۰۴۰۲
  • ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱
پیگیری مشکلات توان‌یابان محمدیه از مسئولان
چندروز از کانال‌های مختلف پیگیر مشکلات اهالی مجتمع محمدیه بودیم. متأسفانه انجام هماهنگی‌ها زمان‌بر و طولانی است و پاسخ برخی از آن‌ها برای هفته‌های بعد ماند.
دست‌اندرکاران برخی از مجموعه‌ها مانند کلانتری برای روشن‌شدن موضوع توضیحاتی ارائه دادند، اما در این رابطه گفت‌وگوی رسمی با مدیری انجام نشد و پیگیر موضوع امنیت ازطریق کلانتری هستیم و امیدواریم با انعکاس و انتشار این حرف‌ها برای چندمین‌بار بتوانیم گرهی از کار اهالی و توان‌یابان باز کنیم.

جای نگرانی نیست
معاون اجرایی شهردار منطقه درباره احداث جوی و کانال آب در انتهای پنجتن ۵۵ که محل استقرار مجتمع‌های مسکونی محمدیه است، می‌گوید: این محدوده به زمین‌های کشاورزی منتهی می‌شود. از همین‌رو احداث کانال و جوی آب و هدایت آب‌ها در زمین‌های کشاورزی امکان‌پذیر نیست.
با این حال مهندس احمد قربانزاده از اهالی ساکن می‌خواهد دغدغه و نگرانی بارش و آب‌افتادگی را نداشته باشند و ادامه می‌دهد: «باتوجه به شرایط خاص این مجتمع‌ها و نبود جوی و کانال آب، تمهیدات لازم درمواقع بارندگی‌های شدید در این محدوده اندیشیده شده است.»
وی یادآور می‌شود: «درصورت بارش‌های شدید، آب در انتهای خیابان شهید کمالی جمع می‌شود. از همین‌رو درمواقع لزوم تانکر جمع‌آوری آب‌های سطحی در محل مستقر خواهد شد و پس از انتقال آب به مخازن، آن را در فضای سبز استفاده می‌کنند. با این تمهیدات امکان آب‌افتادگی واحد‌های همکف به صفر می‌رسد.»
  قربانزاده ادامه می‌دهد: «درون مجتمع محمدیه آب با موتورپمپ‌هایی به داخل تانکر‌هایی که دارای مخازن بزرگ و ۳۰۰ مترمعکبی است، انتقال داده می‌شود و من این اطمینان را به ساکنان این مجتمع‌ها می‌دهم که از این بابت مشکلی پیش نخواهد آمد.»
 این مسئول شهری با اشاره به این موضوع که مدیران از شرایط ساکنان این محدوده غافل نیستند، ادامه می‌دهد: «مسئولان، چون شرایط آن‌ها را می‌دانند، از تفریح و اوقات فراغت آن‌ها هم غافل نبوده‌اند. احداث بوستان لاله و نرگس به‌منظور بهره‌مندی از فضای سبز است.»

متقاضیان کم هستند
موضوع نبودن خط تلفن را با رئیس مرکز مخابرات پنجتن مطرح می‌کنیم و او نیز نبود زیرساخت‌های لازم برای کشیدن کابل‌های مخابراتی را از دلایل این امر اعلام کرده و در این‌باره می‌گوید: «به‌سبب دور بودن از محدوده شهری و نبود زیرساخت‌ها، عملی شدن این موضوع سخت است.  از سویی سال گذشته امکانات wll  یا امکانات بی‌سیمی را مهیا کرده بودیم، اما همکاری لازم برای جانمایی و نصب دستگاه امکانات انجام نشد.»
امیر فخریان علاوه‌بر این نرسیدن آمار متقاضیان به حدنصاب را از دیگر دلایل بی‌بهره بودن ساکنان از خط ثابت می‌داند و ادامه می‌دهد: «کابل‌کشی برمبنای تقاضای متقاضیان و ساکنان انجام می‌شود و هزینه زیادی دارد؛ از همین‌رو باید آمار افراد متقاضی خط تلفن را هم درنظر داشت. به‌عنوان مثال برای برقراری امکان استفاده از تلفن بی‌سیم و نصب تجهیزات wl‌l  برای ساکنان این مجتمع، از ۱۳۲ واحد فقط ۱۱ نفر متقاضی استفاده بوده‌اند. با این حال طرح برای کابل‌کشی پنجتن ۵۵ داده شده است و درصورت موافقت، عملیات کابل‌کشی انجام خواهد شد.»
نبود نانوایی و ایستگاه اتوبوس و از همه مهم‌تر آسانسور که در طراحی و ساختار مهندسی از آن غفلت شده است، موضوع‌هایی است که پاسخ مدیران آن به این هفته نرسید، اما حتما پیگیر جواب تمام آن‌ها هستیم.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.