صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

تجلی آفتاب

  • کد خبر: ۱۰۴۵۹
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۵
نمایشگاهی که بخش‌هایی از زندگی علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) را روایت می‌کند
این روز‌ها بوستان وحدت میزبان گروه‌های دانش‌آموزی در نمایشگاه مفهومی زیارت و نگارخانه رضوان است. این نمایشگاه و نگارخانه به صورت دائمی در فضای بوستان وحدت با مدیریت فرهنگ‌سرای امر به معروف دایر است. گزارش ذیل مربوط می‌شود به بازدید دانش‌آموزان از المان‌های این نگارخانه و در پایان نیز گفت‌وگویی داشتیم با کارشناس فرهنگی  فرهنگ‌سرای امر به معروف درباره نگارخانه رضوان که در ذیل می‌خوانید.
تجلی آفتاب یا نگارخانه رضوان ۷ برش از زندگی شهروندی امام رضا (ع) را به نمایش گذاشته است. دانش‌آموزان با دقت به بررسی تک تک المان‌ها پرداخته‌اند و افزون بر مطالعه داستان آن به جزئیات به کار رفته در المان‌ها دقت می‌کنند. درباره داستان‌ها و پیام آموزشی که با خود به همراه دارد با یکدیگر گفتگو و تبادل‌نظر می‌کنند. کارشناس فرهنگی فرهنگ‌سرا ضمن توضیح بیشتر از دانش‌آموزان می‌خواهد تا نکات آموزشی و اخلاقی را که از المان‌ها و داستان آن‌ها دریافت می‌کنند برای دیگر دوستان خود اعلام کنند و در صورتی که برداشت درستی از داستان‌ها داشته باشند، کتاب حکایت آفتاب را هدیه می‌گیرند.
کارشناس فرهنگی فرهنگ‌سرای امر به معروف در ابتدا به معرفی ۷ المان پرداخت و گفت: المان‌های حفظ آبرو در سخاوت، میهمان خدا، خوشرویی و محبت به برادر با ایمان، غذای دسته‌جمعی، همسایگان مستمند و نیازمند، تعیین مزدکارگر، رضایت امام بالاتر از رضایت مردم و نماز اول وقت از زندگی حضرت رضا (ع) به صورت داستان و با طراحی المان از سال ۹۲ در نگارخانه رضوان نصب شده است.
محمدعلی حسن‌زاده با بیان اینکه این المان‌ها از سوی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد طراحی، تهیه و از سوی هنرمندان اجرا شده است، توضیح داد: از آنجا که بازدید مخاطبان از این طرح بسیار بالا بود حوزه هنری شهرداری مشهد نیز المان‌ها را برای بولوار جمهوری طراحی و به صورت تابلو اجرا کرد تا زائران بیشتری با دیدن این تابلو‌ها با روش و سبک زندگی حضرت رضا (ع) آشنا شوند. ۷ برش از زندگی این امام معصوم با روش روایتگری تأثیر بالایی در بین مخاطبان شرکت‌کننده در نگارخانه دارد. از همه مخاطبان شما خانواده‌ها، مؤسسه‌های فرهنگی، سازمان‌های دانش‌آموزی و سمن‌ها برای بازدید از این نمایشگاه‌ها دعوت می‌کنیم.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.