به گزارش شهرآرانیوز، سعید حسینقلیزاده مقدم با بیان اینکه با بیان اینکه شهرداران مناطق بازدیدهای دورهای از منطقههای مختلف شهرداری دارند، گفت: در هر شهرداری اداره بازرسی و رسیدگی به شکایات مردمی در مناطق برخوردار و کمبرخوردار داریم که اگر هر شهروندی نارضایتی داشت بتواند به این دفاتر مراجعه کند.
معاون امور مناطق حوزه شهردار مشهد با بیان اینکه تمام شهرداران ما یک روز در هفته ملاقات عمومی دارند و شهروندان میتوانند مستقیم به شهردار منطقه مراجعه کنند، افزود: شهروندان میتوانند با شماره ۱۳۷ تماس بگیرند و بپرسند ملاقات عمومی شهردار منطقه محل زندگیشان چه ساعتی و در کجا است.
وی ضمن اشاره به وجود بازرس در هر منطقه گفت: شهروندان پس از ثبتنام و پر کردن فرم میتوانند با شهردار منطقه ملاقات کنند و اگر کار ضروری و خاصی دارند بلافاصله بازرسی همان منطقه بررسی و ارزیابی میکند.
شیب خدمات شهری به سمت مناطق کم برخوردار و حاشیهای است
حسینقلیزاده مقدم تشریح کرد: همچنین در هر منطقه یک کمیته نظارتی شورای شهر داریم که شهروندان میتوانند درخواست وقت ملاقات کنند و اعضای شورای شهر کمیته نظارتی را ملاقات کنند.
معاون امور مناطق حوزه شهردار مشهد در رابطه با نظارت بر بودجه در مناطق بیان کرد: نه تنها در حوزه دادرسی مرکز و حوزه شهردار، بلکه بودجههای معاونت تخصصی نیز مدام در حال پایش و ارزیابی مناطق در حوزه عملکردی تخصصی هستند.
وی تصریح کرد: ما یک شورا به نام «شورای شهرداران مناطق» داریم که به ریاست رئیس حوزه شهردار هر جلسه در یک منطقه برگزار میشود و تمام شهرداران مناطق از آن منطقه بازدید میکنند و در جریان تمام مسائل مناطق قرار میگیرند.
حسینقلیزاده مقدم افزود: شهردار مشهد نیز در پایان هر شب و صبح زود بازدید میدانی از شهر دارد و از تمام مناطق بازدید و نکات را به شهردار هر منطقه منتقل میکند.
معاون امور مناطق حوزه شهردار نسبت به رسیدگی به مناطق کمبرخوردار گفت: درآمد مناطق در خزانه شهرداری متمرکز است و اینگونه نیست که درآمد منطقه کمبرخوردار در منطقه برخوردار خرج شود؛ هم شورای قبل و هم شورای فعلی تاکید دارند که شیب خدمات به سمت مناطق کمبرخوردار باشد، مثلا ما در منطقه ۵، یک مجموعه آبی و ورزشی افتتاح کردیم یا ساماندهی منطقه کشف رود را که شهرداری متولی آن شده است را انجام دادیم.
وی با تاکید بر عدم تفاوت در رسیدگی به مناطق برخوردار و کمبرخوردار تشریح کرد: هر منطقهای که بستر و زیرساخت داشته باشد، خدماترسانی انجام میشود و در هر دوره، چون در مناطق حاشیهای زیرساخت مناسب برای خدماترسانی وجود نداشته شیب خدمات به سمت مناطق حاشیهشهر و کمبرخوردار بوده است.
حسینقلیزاده مقدم در ادامه روند رسیدگی به مشکلات شهروندان مطرح کرد: اگر شهروندان نکتهای دادند و مشکلی دارند که فکر میکنند مدتی است رسیدگی نشده است با شماره ۱۳۷ تماس بگیرند و مشکل را منتقل کنند تا همکاران ما پیگیری کنند، برخی از این مشکلات با اقدامات کوچکی قابل حل است و برخی نیاز به تامین منابع مالی دارد.
منبع: فارس