صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس مرکز پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی مشهد:

آذر ماه بدون پاکی برای مشهدی ها

  • کد خبر: ۱۰۵۵۲
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
رئیس مرکز پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی مشهد گفت: متاسفانه آذرماه امسال هیچ روزی پاک نبوده است. این روند به دلیل شرایط جوی و انباشت و تشدید آلاینده‌ها ایجاد شده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رضا اسماعیلی در خصوص وضعیت آلاینده‌های زیست‌محیطی در مشهد اظهار کرد: در آذرماه سال جاری چهار روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس داشته‌ایم و این روند ادامه دارد. درحالی‌که در سال گذشته دو روز هوای ناسالم بوده است.

وی افزود: در آذرماه سال‌ گذشته یک روز هوای پاک داشته‌ایم و متاسفانه امسال تا کنون هیچ روزی پاک نبوده است. این روند به دلیل شرایط جوی، باعث انباشت و تشدید آلاینده‌ها شده است.

رئیس مرکز پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی مشهد با بیان اینکه «آلودگی هوا تحت تاثیر آب‌وهوا است و وارونگی دما افزایش پیدا می‌کند»، گفت: احتمال می‌دهیم در ماه های آینده تعداد روزهای وضعیت هشدار آلودگی هوا افزایش پیدا کند.

اسماعیلی در خصوص توصیه‌هایی برای شهروندان، خاطرنشان کرد: توصیه‌های ما همیشگی است و از شهروندان می‌خواهیم تا اخبار آلودگی هوا را رصد کنند و نسبت به این موضوع حساسیت لازم را داشته باشند.

وی افزود: اگر برای ورزش فضای بازی را می‌خواهند انتخاب کنند، حتما شاخص آلودگی هوا را رصد کنند. هرچه از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنیم، آلودگی هوا کاهش خواهد داشت و عامل اصلی آلودگی هوای شهر مشهد هم ناوگان حمل و نقل و خودروها هستند.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.