تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد
سرخط خبرها
هوای مشهد همچنان آلوده است

هفت روز هوای سربی

  • کد خبر: ۱۰۵۶۷
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۵:۲۹
هفت روز هوای سربی
ملیحه فلاح| عقربه شاخص کلی کیفیت هوا ۷ روز است که از ۱۰۰ گذشته و این عنصر حیاتی را برای افراد حساس ناسالم کرده است. این شاخص ۹ آذرماه به کمترین میزان خود، یعنی ۱۰۶‌ای کیو آی و روز ۸ آذرماه به بالاترین میزان خود در این هفته با شاخص ۱۳۶‌ای کیو آی رسیده است. این هفته نفس گیر مدارس کلان شهر مشهد را در ۲ نوبت صبح و عصر از روز شنبه به تعطیلی کشانده و چند باری اعضای کارگروه آلودگی هوا را برای بررسی وضع موجود و تصمیم گیری در این باره دور یک میز جمع کرده است. تداوم این شرایط باعث شد تا بر اساس تصمیم دیشب این کارگروه، امروز هم مهدکودک ها، پیش دبستانی‌ها و مدارس تمامی مقاطع در نواحی هفت گانه مشهد، تبادکان و رضویه در دو نوبت صبح و بعد از ظهر تعطیل شوند. وضعیت نامناسب هوا حتی این بار دامن دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شهر را هم گرفت و تمامی دانشجویان مشهدی را امروز خانه نشین کرد. تا زمان تهیه این گزارش، سایت مرکز پالایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد وضعیت هوا رادر ۱۴ ایستگاه ناسالم برای گروه‌های حساس، در ایستگاه رسالت سالم و در ایستگاه آوینی ناسالم اعلام کرده بود.
۲۵۸ روز از سال گذشته است و در این مدت مشهدی‌ها ۲۸ روز هوای پاک، ۲۰۰ روز سالم، ۲۸ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۲ روز ناسالم برای تمامی افراد را استشمام کرده اند. «شرایط آلودگی تغییر نکرده، چون شرایط هوا تغییر نکرده است.» مدیر مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی شهرداری مشهد با بیان این موضوع، به شهرآرا گفت: از چهارشنبه پیش وارد دوره آلودگی هوا شدیم که همچنان وجود دارد. رضا اسماعیلی علت اصلی آلودگی در هفته جاری را پایداری هوا، نوزیدن باد و انباشتگی آلاینده‌ها در سطوح پایین جو دانست و افزود: طبق پیش بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی، آلودگی هوا تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت؛ بنابراین در وضعیت هشدار آلودگی هوا خواهیم بود. وی در پاسخ به این سؤال که آیا این مدت استمرار آلودگی هوا در سال‌های گذشته نیز سابقه داشته است یا خیر، اظهار کرد: سال ۹۳ نیز حدود ۱۳ روز در شرایط پایداری هوا بودیم. همچنین امسال از ۲۷ شهریورماه تا ۸ مهرماه وضعیتی داشته ایم که آلودگی هوا ادامه داشت. مدیر مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی شهرداری مشهد با بیان اینکه این موضوع نادر نیست، گفت: زمان‌هایی این اتفاق می‌افتد که پدیده پایداری هوا برای چندین روز متوالی در یک محل ثابت بماند، اما تداوم آلودگی باعث افزایش اثرات سوء آن خواهد شد. حالا پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی بارقه امیدی است که شاید عقربه شاخص کیفیت هوای مشهد از روز چهارشنبه به سمت هوای سالم حرکت کند. طبق این پیش بینی، بارش‌های رگباری از ظهر امروز همراه با کاهش دما در خراسان رضوی آغاز می‌شود و تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت. به گزارش ایرنا، رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: در این مدت با فعالیت متناوب سامانه بارشی در این استان در برخی ساعات افزایش ابرناکی و بارش به صورت رگبار همراه با رعدوبرق دور از انتظار نیست. به گفته یحیی قاینی پور، بر اساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی تا ظهر امروز جو به نسبت پایدار برای بیشتر نقاط استان خراسان رضوی پیش بینی شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->