صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

شهردار مشهد گفت: مشهد دارای شورای شهری است که ویژگی‌های منحصر به فردی دارد و ۱۵ نفر از متدین‌ترین و با اخلاص‌ترین نیروهای سطح جبهه انقلاب در این شورا فعال هستند و در این دوره شاهد ترکیب تخصص، جوانی و تجربه هستیم.

به گزارش شهرآرانیوز، "سید عبدالله ارجائی" در آیین بزرگداشت روز شوراها که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی برای کشور ما و دنیا یک مدل و الگو حاکمیتی جدیدی مبتنی بر مردم سالاری دینی ارائه کرده است.

وی افزود: حضرت امام خمینی (ره)، معمار کبیر انقلاب در زمان تاسیس جمهوری اسلامی ایران، با راهبرد قاطع و مدقن خود فرموده‌اند جمهوری اسلامی ایران، نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر که این فرمایش یک پیام روشن داشت که آن هم ارائه مدل جمهوریت و حکمرانی براساس دو اصل اسلامیت و جمهوریت است.

شهردار مشهد ضمن اشاره به اینکه مردم در طول بازه زمانی مشخص چهار بار پای صندق رای آمده‌اند تا ارکان اصلی اداره حکومت را با واسطه و بی‌واسطه انتخاب کنند، بیان کرد: ظرفیت بالای قانونی و اصول مترقی آن باعث شد در ترکیبی از مردم و حاکمیت به بهترین نحو حاکمیت مردم را داشته باشیم.

ارجائی خاطرنشان کرد: گستردگی شوراهای شهر و روستاها در اقصی نقاط شهر، سطح نفوذ و میزان ارتباط آنان با مردم مثال‌زدنی است و به پارلمان محلی ملی تبدیل شده‌اند.

وی ضمن اشاره به اینکه تحقق اراده مردم در اداره امور در جای جای حکومت و سرزمین مشاهده می‌شود، اضافه کرد: خوشبختانه شوراها در طول پنج دوره نشان دادند که میان مردم جای خود را باز کرده‌اند، در مشهد نیز از دوره اول انتخابات شوراها با استقبال چشم‌گیر مردم مواجه شده‌ایم و هر دوره بر غنای آن افزوده می‌شود.

شهردار مشهد تصریح کرد: مشهد دارای شورای شهری است که ویژگی‌های منحصر به فردی دارد و ۱۵ نفر از متدین‌ترین و با اخلاص‌ترین نیروهای سطح جبهه انقلاب در این شورا فعال هستند و در این دوره شاهد ترکیب تخصص جوانی و تجربه هستیم.

ارجائی اظهار کرد: حمایت شورای اسلامی شهر مشهد در اصلاحیه و تصویب بودجه، تصمیمات کلیدی و اقدامات اساسی مدیریت شهر مانند انتقال پادگان، رویکرد آنان به شریان‌های اصلی شهر مانند مترو و حمل‌ونقل عمومی مثال‌زدنی است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.