صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

صداوسیما به جای دل گرمی به مردم چرا گزارش‌های حاشیه ساز پخش می‌کند؟

  • کد خبر: ۱۰۹۱۲۴
  • ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷
  • ۲
مثل همیشه تلویزیون نشان داد همچنان با آنچه در کف جامعه می‌گذرد، فاصله دارد و ترجیح می‌دهد به خیلی از موضوع‌های روز جامعه با نگاهی سرسری و سطحی بپردازد.

عروجی | شهرآرانیوز؛ به نظر حالا که دولت می‌خواهد به جراحی اقتصادی گسترده‌ای دست بزند و می‌خواهد در حوزه اقتصادی کاری بنیادی انجام بدهد، بهتر است کمی همراهی کنیم و ببینیم نتیجه چه می‌شود. اما ظاهرا برای دل گرمی دادن و همراهی کردن با مردم، صداوسیما رویه درستی را انتخاب نکرده است؛ یعنی به جای اینکه اهل فن واقع بینانه جزئیات این جراحی اقتصادی را بررسی کنند و اوضاع آینده و اتفاقات پیش رو را برای آن ‎ها شرح بدهند تا همه مردم از آن مطلع شوند، خبرنگار صداوسیما بلند می‌شود همراه با چند خانم به فروشگاه عرضه موادغذایی می‌رود تا نشان دهد با یارانه یک ماه چه اقلامی می‌شود خرید.

گزارشی که با واکنش‌های منفی زیادی روبه رو شد. کسی به مردم توضیح نمی‌دهد که این یارانه قرار است اختلاف قیمت‌ها را کمتر کند تا همه بتوانند در یک سطح از ارزاق عمومی استفاده کنند و قرار است خرج همه یک ماه یک خانواده را تأمین کند. درصورتی که خیلی از مردم از این موضوع آگاه نیستند. البته مثل همیشه تلویزیون نشان داد همچنان با آنچه در کف جامعه می‌گذرد، فاصله دارد و ترجیح می‌دهد به خیلی از موضوع‌های روز جامعه با نگاهی سرسری و سطحی بپردازد.

بعد از انتشار این گزارش یکی از کاربران نوشت: «امشب خبرنگار ۲۰:۳۰  یه گزارش گرفته و با سه خانم رفته خرید. گفته خرید ماهانه کالا‌های اساسی تون رو با این یارانه جدید انجام بدید. تهش هم به این نتیجه رسید که یارانه زیادم می‌آد. ولی هیچ کس ازشون نپرسید چطوری مصرف مرغ یه خانواده چهارنفره در یک ماه دو عدد مرغه؟!» یا اینکه: «در یک ماه نود وعده غذایی وجود دارد!»

بیشتر کاربران این پرسش را مطرح کردند که چرا در گزارش کسی نقدی نمی‌کند و سراغ اصل موضوع نمی‌رود؟ نکته مهم‌تر اینکه چرا خبرنگار با این لحن و با این ادبیات باید برود سراغ یک خانواده سندروم داون و از آن‌ها بپرسد: «یارانه تون رو گرفتید؟ خوش حالید الان؟»

این شکل برخورد گزارشگر صداوسیما با مردم بین اقشار مختلف واکنش‌های منفی زیادی درپی داشته است. از طرفی، خبرنگار سراغ باقی اقلام نمی‌رود و مسئول مربوط را پای مصاحبه نمی‌کشاند و نمی‌پرسد چطور می‌توان جلو گرانی دیگر اجناس را هم گرفت و این کنترل تا کی می‌تواند ادامه داشته باشد؟ یک خانواده سه نفره دو عدد مرغ را نهایت در چهار یا شش وعده می‌خورند. در مقابل، صداوسیما می‌تواند با نزدیک شدن به واقعیت جامعه مسائل را موشکافی کند. از طرفی، ویدئو‌هایی که مسئولان در آن حضور دارند و مستقیم با مردم و مسئولان ارتباط برقرار می‌کنند، به نظر واکنش‌های مثبتی در بین مردم دارد تا چنین گزارش‌های پرسش برانگیزی.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
هابیل
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
کجای دنیا یک بطری شیر را ۳۰روزه مصرف میکنند؟
ناشناس
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
وقتی هر روز در بطن ماجرایی و بدتر شدن وضع زندگیتو و کوچیکتر شدن سفره ات شاهدی دیدن این خرعبلات و تحلیلهای که وضع بهتر شده اتیشت میده.شما که رسانه اید و بین مردمید به بجای ماسمالی برید به مسئولین بگید که چه اشتباه بزرگی کردند.همه چیز گرون شده .نفری 300 دادن نفری یک میلیون گرفتن.