سرخط خبرها

ارتقای فرم و محتوا، اسم رمز صدا و سیما برای حذف «خندوانه» و «دورهمی»؟

  • کد خبر: ۱۱۲۴۷۶
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
  • ۲
ارتقای فرم و محتوا، اسم رمز صدا و سیما برای حذف «خندوانه» و «دورهمی»؟
خبرها می‌گویند این‌روزها به دلایلی نه مهران مدریری که دو سه بار فرم و محتوای برنامه‌اش را تغییر داده به چشم صدا و سیما می‌آید نه رامبد جوان که زمانی برگ برنده این سازمان بود. شایعه‌ها درباره حذف این دو برنامه یا تغییرات اساسی در آن‌ها بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد.

شهرآرانیوز - هم «دورهمی» و هم «خندوانه» در اولین فصل‌هایشان از پربیننده‌های سیمای ملی بودند؛ اینکه دو فرد محبوب هم اجرای آن‌ها را برعهده داشت به محبوبیتشان می‌افزود. تقریبا مخاطبان برای اولین‌بار رامبد جوان و مهران مدیری را در فرم برنامه‌هایی که گفتگو یا سرگرمی تلویزیونی اساسشان بود می‌دیدند. اما حالا خبرها می‌گویند به دلایلی نه مهران مدریری که دو سه بار فرم و محتوای برنامه‌اش را تغییر داده به چشم صدا و سیما می‌آید نه رامبد جوان که زمانی برگ برنده این سازمان بود. البته واقعا از تصمیمات این صدا و سیما نمی‌توان فهمید افت محبوبیت این برنامه‌ها بین مردم را هم جزو دلایل حذف احتمالی‌شان گذاشته است یا نه.

فیلم‌نیوز چندروز پیش از تصمیم مدیران تازه صداوسیما برای کنار گذاشتن مهران مدیری، رضا رشیدپور و احسان علیخانی خبر داد. شایعه‌های دیگر نام رامبد جوان را هم به این سه مجری اضافه می‌کردند. در همین خبرها نقشه جایگزین صدا و سیما برای حذف این مجریان و برنامه‌سازان روی‌آنتن‌بردن برنامه آن‌ها با مجریانی دیگر بوده است.

هرچند مدیران ارشد صدا و سیما و مدیریت شبکه سه هنوز اظهارنظری درباره این شائبه‌ها نکرده‌اند، خوشرو، مدیر شبکه «نسیم»، روز گذشته در گفتگو با تسنیم این اخبار را به این شکل تکذیب کرد:

هیچ تصمیمی برای حذف برنامه‌ای نداریم. این برنامه‌ها سرمایه‌های رسانه ملّی‌اند، چون عقبه و اقبال عمومی دارند و با پول بیت‌المال به اینجا رسیده است. حذف، معنا و منطقی ندارد و همواره دنبال راهکاری هستیم برای ارتقای فرم و محتوا و از این جهت به برنامه‌ای تنفس داده می‌شود تا بیندیشیم چه‌کار کنیم کار بهتر پیش برود و محتوای جذاب‌تری شکل بگیرد. برندهای جدیدی هم در دستور کار داریم که یک گام در تولید پیش بروند حتماً درباره جزئیات‌شان توضیح خواهیم داد.

بخشی از برنامه‌های طنز جدیدمان به دهه ولایت، قربان تا غدیر خواهد رسید. «دورهمی» و «خندوانه» تحول در فرم و محتوا خواهند داشت و با تقویت و غنایِ لازم، برنامه ریزی برای فصل های آتی صورت خواهد گرفت. هر دو برنامه تا آستانه ماه محرم به پخش خود ادامه می‌دهند. 

اینکه خوشرو برای برنامه «کتاب‌باز» و مورد سروش صحت هم از «ارتقای فرم و محتوا» استفاده کرده بود و مدتی بعد مجری این برنامه کنار گذاشته شد، باید درباره «خندوانه» و «دورهمی» هم به این نتیجه برسیم که اسم رمز صدا و سیما برای حذف یا کنار گذاشتن برنامه یا مجری‌اش همین «ارتقای فرم و محتوا»ست؟

البته جای دیگری از صحبت‌های خوشرو هم تأمل‌برانگیز است. او در پاسخ به سوالی درباره بازگشت «دورهمی» و «خندوانه» بعد از محرم و صفر گفته است شاید زمان استراحت آن‌ها کمی بیشتر باشد. مجریان این دو برنامه سال گذشته با دو سریال شبکه نمایش خانگی‌شان در مرکز سیل انتقادات مردم و منتقدان قرار گرفتند. مهران مدیری بعد از «دراکولا» و رامبد جوان بعد از «مردم معمولی» که هردو برایشان یک شکست در جلب رضایت مخاطبان محسوب می‌شد، به صدا و سیما برگشتند و حالا با شایعات تازه به یک نقطه حساس دیگر نزدیک می‌شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
جاوید ایران
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
0
0
هم دراکولا و هم مردم معمولی به کوری چشم حسود،عالی بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
0
0
امیدوارم خندوانه برای همیشه تمام شوددلم خنک شوداین همه چیزهای خوب دراین دنیا هست نیازی به خندوانه نداریم
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->