صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

روابط تیره رهبران سیاسی روسیه با کمیته بین‌المللی المپیک

  • کد خبر: ۱۰۹۴۳۳
  • ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴
رئیس کمیته بین‌المللی المپیک تاکید کرد که روابط این نهاد با مسئولان سیاسی روسیه بدتر شده است.

گروه ورزش/شهرآرانیوز، توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) اعتراف کرد که روابط این نهاد با دولت روسیه نسبت به سال‌های گذشته به‌طور چشمگیری بدتر شده و ادعا می‌کند که این کشور مسئول تهدید‌های شخصی برای افراد است.


روسیه بعد از تقسیم شوروی برای نخستین بار در سال ۲۰۱۴ و بازی‌های سوچی، میزبان المپیک بود. این بازی‌ها همچنین نخستین المپیک باخ بعد از انتخابش به عنوان رئیس IOC محسوب می‌شد.


ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی پکن با دعوت رئیس‌جمهوری چین حضور داشت. پایان بازی‌ها تحت الشعاع این نگرانی قرار گرفت که روسیه قصد دارد به اوکراین حمله کند. همین موضوع باخ را وادار کرد تا در مراسم اختتامیه دعوت به به صلح کند. ۴ روز بعد بود که رویه با کمک بلاروس به اوکراین حمله کرد.


توماس باخ در سخنرانی خود در صد و سی و نهمین نشست IOC گفت: فرصت صلح بدهید، این درخواست من از رهبران سیاسی سراسر جهان است. متأسفانه ما فقط می‌توانیم درخواست تجدیدنظر کنیم چرا که روابط ما با رهبر سیاسی روسیه در سال‌های گذشته به‌طور چشمگیری بدتر شده است.

وی افزود: به دنبال رسوایی دوپینگ، حملات سایبری و حتی تهدید‌های شخصی افراد کمیته بین‌المللی المپیک و جنبش المپیک، وضعیت بدتر شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.