حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

المپیک زمستانی ۲۰۲۹ در بیابان؟!

  • کد خبر: ۱۲۰۶۲۴
  • ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
المپیک زمستانی ۲۰۲۹ در بیابان؟!
جاه‌طالبی جدید و عجیب عربستان در دنیای ورزش همه را شگفت زده کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در وضعیتی که موج گرمای جهانی، بزرگ‌ترین پیست‌های دنیا در کشور سوئیس را تحت‌تأثیر خود قرار داده و بیشتر این پیست‌ها در این فصل فقط برای تعدادی از حرفه‌ای‌ها باز است، کشور گرمسیری عربستان درخواست میزبانی بازی‌های آسیایی زمستانی در سال۲۰۲۹ کرده است.

حسین المسلم، دبیرکل شورای المپیک آسیا، این خبر را اواسط هفته گذشته در اختیار رسانه‌ها قرار داد و تأکید کرد که عربستان در شهر جدید نئوم، توانایی لازم برای برگزاری این رقابت‌ها را دارد و این شورا حمایت مطلق را در اختیار این کشور قرار خواهد داد تا با برگزاری این رقابت‌ها گامی بزرگ برای افزایش محبوبیت ورزش‌های زمستانی در منطقه غرب آسیا برداشته شود.

درخواست رسمی عربستان برای میزبانی نهمین دوره بازی‌های زمستانی آسیایی در منطقه تروجینا روز پنجشنبه به شورای المپیک آسیا رسیده است. این درخواست در وضعیتی داده شده است که عربستان به‌عنوان یک کشور گرمسیری و بیابانی شناخته می‌شود و این اقدام جاه‌طلبانه برای برگزاری مسابقاتی است که دست‌کم از نظر اقلیم هیچ سنخیتی با این کشور ندارد.

در میان کشور‌های غرب آسیا، ایران به‌واسطه اقلیم خاص و ارتفاعات و مناطق برف‌گیر از دیرباز در اسکی و رشته‌های مختلف فعال بوده است و پیست‌های پررونقی در روز‌های مختلف سال دارد. البته عربستان نیز در سال‌های گذشته به‌واسطه تغییرات اقلیمی جهانی با پدیده برف روبه‌رو شده است و حالا انتظار دارد بتواند با استفاده از پیشرفت‌های فناورانه، مسئله کمبود برف و بارش را در منطقه تروجینا حل و در آنجا شرایطی مطلوب برای برگزاری مسابقات زمستانی فراهم کند.

این چیزی است که شورای المپیک آسیا نیز به آن اشاره کرده و گفته است کشور‌هایی که معمولا برای میزبانی این تورنمنت درخواست می‌دهند، برف و کوه دارند و از آغاز بازی‌های زمستانی آسیایی در ساپورو (ژاپن در سال۱۹۸۶) این مسابقات همواره در کشور‌هایی مثل ژاپن، چین، کره و قزاقستان برگزار شده و بنابراین درخواست میزبانی عربستان سعودی کمی متفاوت است؛ بااین‌حال، ما موظفیم در این میزبانی از عربستان حمایت کنیم.

این میزبانی پس از جلسه مجمع عمومی شورای المپیک آسیا در چهارم اکتبر در پنوم‌پن، پایتخت کامبوج، اعلام خواهد شد و شورای المپیک آسیا معتقد است اگر عربستان موفق به انجام این چالش بشود و میزبانی را به‌دست بیاورد، میراثی بزرگ را برای خودش به‌جا خواهد گذاشت.
منطقه‌ای که عربستان برای میزبانی بازی‌های آسیایی زمستانی پیشنهاد کرده است، در مرکز شهر نئوم قرار داد که بلندترین قله‌های کوهستانی عربستان با ارتفاع ۲۶۰۰متر بالاتر از دریا در آن واقع شده است. عربستان البته در میزبانی رقابت‌های فوتبال از کشور‌های مهم آسیایی محسوب می‌شود و به‌تازگی میزبانی بازی‌های تابستانی آسیایی را در سال۲۰۳۴ نیز به‌دست آورده است.

با این حال، مسئله برگزاری رقابت‌های زمستانی بحثی متفاوت و عجیب به‌نظر می‌آید، به‌ویژه که با گرم‌شدن هرچه بیشتر زمین، به‌نظر نمی‌رسد اقلیم عربستان توانایی ایجاد وضعیت استاندارد برگزاری یک دوره بازی‌های زمستانی المپیک را داشته باشد. آنچه درحال اتفاق‌افتادن است، بی‌شباهت به میزبانی قطر در رقابت‌های جام‌جهانی نیست؛ موضوعی که همچنان با انتقاد شدید مراجع مهم فوتبال در اروپا به آن نگریسته می‌شود. در آن زمان گفته می‌شد قطر می‌تواند با به‌کارگیری سیستم‌های تهویه مطبوع غول‌پیکر شرایط متفاوتی را برای برگزاری مسابقات جام‌جهانی در تابستان آماده کند، اما درنهایت این مسابقات در فصل زمستان و در زمانی برگزار می‌شود که در خود قطر هم هوا سرد خواهد بود!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->