صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

داستان کاسترو در مورد والیبال از زبان عفوری فرد

  • کد خبر: ۱۱۰۸۳۳
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷
مراسم رونمایی از سردیس چهره های ماندگار ورزش ایران حسن غفوری فرد، اکبر ترکان ، محمدرضا یزدانی خرم و ابوالقاسم فارسی در محل سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

گروه ورزش/شهرآرانیوز، رئیس اسبق تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک در رونمایی از تندیس خودش و یزدانی خرم، ترکان و فارسی در آکادمی ملی المپیک داستان معروف کاسترو را دوباره، بازخوانی کرد.
حسن غفوری فرد با اشاره به تحولی که با کمک چهره‌های تاثیرگذار سیاسی و اقتصادی در ورزش ایران در دهه ۷۰ ایجاد کرد، به ماجرای تاریخی دیدارش در هاوانا با کاسترو رهبر فقید کوبا اشاره کرد و گفت: کاسترو خطاب به من گفت با توجه به فاصله قدی ایرانیان با کوبایی‌ها بد نیست، فدراسیون‌های بین المللی در رشته هایی، چون والیبال و بسکتبال تجدید نظر کرده و همانند کشتی که کشتی گیران در اوزان همسان مبارزه می‌کنند، تیم‌های این دو رشته را هم به لحاظ قدی دسته بندی کند تا ایرانیان بتوانند خودی نشان دهند!
وی اضافه کرد: خوشبختانه چند سالی نگذشت، در همان سال‌هایی که کاسترو هنوز زنده بود، والیبال ایران آنقدر از نظر قدی و فنی رشد کرد که کوبا دارنده چندین مدال المپیک و جهان را در خانه اش شکست داد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.