صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

ابهام در پیام| سرنوشت نماینده مشهد در لیگ دو؟

  • کد خبر: ۱۱۱۲۷۸
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳
نماینده مشهد در نخستین سال حضورش در لیگ دسته‌دوم فوتبال فصلی پرفرازونشیب را سپری کرد و حالا منتظر تعیین‌تکلیف برای آینده است.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ سوت آغاز آخرین دیدار نماینده مشهد در لیگ دسته‌دوم فوتبال کشور هیچ‌گاه به‌صدا درنیامد تا سبزقبایان پیام توس خراسان با ۲۹ امتیاز و به‌دلیل برتری در بازی رودررو بالاتر از مناطق نفت‌خیز جنوب در جایگاه نهم جدول چهارده تیمی لیگ دسته‌دوم قرار بگیرد و رتبه‌ای تک‌رقمی را در پایان فصل کسب کند. تیمی که سال گذشته برخی پیشکسوتان دهه هشتاد این باشگاه ریشه‌دار فوتبال خراسان بار دیگر تشکیل داده بودند تا «پیام» دوباره در فوتبال کشور حیات داشته باشد. پیام توس خراسان در مسیر لیگ دسته‌دوم فوتبال کشور امسال فرازونشیب زیادی را متحمل شد و هیچ‌گاه رنگ آرامش به خود ندید.

با این‌همه به مهم‌ترین خواسته‌اش بنا بر ادعای مدیرعامل این تیم که همانا ماندن در لیگ دسته‌دوم در سال اول حضور در این رقابت‌ها بود، رسید. نماینده مشهد حالا فارغ از همه نقد‌ها که بر جریان تیم‌داری‌اش در این فصل وارد است، با آینده‌ای پرابهام روبه‌روست؛ آینده‌ای که کسی نمی‌داند آیا پیام قرار است همچنان در مدار لیگ دسته‌دوم باشد یا نبود اسپانسر و وجود برخی مشکلات بر سر راه مالک این تیم، موجب به‌پایان‌رسیدن زودهنگام این دفتر خواهد شد.

شروع پرهیاهوی یک فصل

لباس شیک، امکانات عالی و ساختاری به‌ظاهر حرفه‌ای همه آن چیزی بود که در ابتدای راه «پیام» از وضعیت این باشگاه می‌شد استنباط کرد. تیمی که با هیاهوی زیاد تبلیغاتی و رؤیا‌های بزرگ و با شعار «احیای پیام بزرگ» به مسابقات لیگ دسته‌دوم فوتبال کشور پا گذاشت. انتخاب کادر مدیریتی و فنی تمام‌بومی، تلاش برای جذب بازیکنان جوان و بومی، شروع زودهنگام تمرینات و برنامه‌ریزی مدون برای آینده‌ای درخشان، همه و همه گام‌هایی بود که در ابتدای مسیر پیام محکم برداشته شد، اما...

چالش‌های یک «پیام» تازه

شروع طوفانی پیام فقط در میدان سخت‌افزار و تلاش‌های بیرون زمین نبود و سبزقبایان با محمد بابایی، سرمربی پیامی خود، شروع خوبی در لیگ دسته‌دوم داشتند. چنان‌که از همان هفته‌های اول توقع بالانشینی و صعود از تیم مشهد بالا رفت. با وجود این، جذب‌نشدن مهره‌های کارآمد غیربومی و اتکا به بازیکنان جوان و امید در ترکیب پیام رفته‌رفته کار را برای این تیم در رقابت‌های فرسایشی و سخت لیگ دسته‌دوم سخت‌تر کرد تا جایی که هفته نهم و در یک تصمیم مدیریتی به‌باور کارشناسان عجیب و عجولانه، سرمربی پیام که با برنامه‌های پنج‌ساله وارد باشگاه شده بود، از کار برکنار شد!

مسئله‌ای که یونس مسعودی، مدیرعامل باشگاه، درباره آن می‌گوید: گاهی در مسیری که گام برمی‌داریم، ممکن است برخی سازگاری‌ها با اهداف مجموعه وجود نداشته باشد و آن‌موقع شما مجبورید به تیم شوک بدهید. البته این تغییر فقط تصمیم من یونس مسعودی نبود و مجموعه هیئت‌مدیره درباره آن به اتفاق نظر رسیدند.

تجربه گران‌بها از بی‌ثباتی مداوم

پیام در جریان فصل گذشته لیگ دسته‌دوم سرشار از بی‌ثباتی و تغییرات بود؛ از جذب بازیکنان در مقاطع مختلف فصل و پرکردن جا‌های خالی گرفته تا جابه‌جایی سرمربی که بعد از محمد بابایی و حسن سروری به عباس شریف ختم شد. با این‌همه، مدیرعامل باشگاه معتقد است از اتفاقات این فصل تجربه‌ای گران‌بها به‌دست آورده‌اند. یونس مسعودی تصریح می‌کند: یکی از اشتباهاتی که در طول این فصل داشتیم و تلاش می‌کنیم سال بعد آن را تکرار نکنیم، استفاده زیاد از ظرفیت بومی بود. اتکا به ظرفیت بومی یکی از اشتباهات ما بود. شاید باید یک نفر از بیرون را نه به‌عنوان سرمربی بلکه به‌عنوان مدیر یا مشاور می‌آوردیم تا کارمان بهتر پیش برود. وی خاطرنشان کرد: خیلی از بازیکنان بومی امسال به‌دلیل مبالغ بیشتری که باشگاه‌های دیگر می‌دادند، نمی‌آمدند و این کار ما را سخت‌تر کرد.

رتبه تک‌رقمی با ۳ مربی

۲۹ امتیاز و کسب رتبه نهم جدول برای تیمی که به‌عقیده مدیرعاملش قرارداد بازیکنانش بین ۱۵ تا ۱۰۰ میلیون بوده است، رتبه‌ای چندان دور از ذهن نیست. پیامی‌ها در این فصل از ۲۶ بازی‌شان هفت پیروزی، هشت تساوی و یازده شکست داشتند. آن‌ها ۲۱ بار دروازه حریفان را گشودند و ۲۶ بار هم گل خوردند. اعدادوارقامی که همه نشان‌دهنده فصلی پرفرازونشیب برای نماینده مشهد بود. سبزپوشان در ۹ بازی هدایت تیم به‌دست محمد بابایی یازده امتیاز گرفتند.

بعد از آن پیام در یک بازی بدون سرمربی به‌مصاف حریف رفت که بازهم باخت و در مدت ۹ بازی هدایت تیم به‌دست حسن سروری هم هشت امتیاز به‌دست آورد. سبزپوشان مشهدی در هفت بازی باقی‌مانده فصل با عباس شریف به میدان رفتند که سهم شریف در نتایج پیام سه برد، سه باخت و یک تساوی یعنی کسب ۱۰ امتیاز بود که البته برد آخر به‌دلیل غیبت تیم حریف ۳ بر ۰ به‌سود پیام رقم خورد.

آینده مبهم پیام با مالک کنونی

مدیرعامل باشگاه پیام می‌گوید مالک این تیم آذر سال گذشته به این باشگاه نامه زده و اعلام کرده بود به‌دلیل تأمین‌نشدن مواد اولیه، کارخانه‌اش تعطیل شده است و دیگر امکان پرداخت هزینه‌های تیم را ندارد. یونس مسعودی تصریح می‌کند، هیوا حسین‌زاده با همه این احوال بعد از آن تا پایان فصل به هر شکلی که بود، هزینه‌های تیم را داد تا کار پیام لنگ نماند. با وجود این، بنا بر اعلام مدیرعامل پیام، این باشگاه نامه‌ای را به هیئت فوتبال و اداره‌کل ورزش زده و مراتب را برای حمایت‌های بیشتر به اطلاع رسانده است.

با این‌همه، هفته آخر لیگ دسته‌دوم بابت اجازه زمین ورزشگاه ثامن‌الائمه (ع)، اداره‌کل ورزش‌وجوانان از این باشگاه مبلغ ۶۰ میلیون پول مطالبه کرده است. مسعودی در پاسخ به اینکه حالا تکلیف پیام چه خواهد شد، می‌‎گوید: قرار است در ۱۰ روز آینده درباره ادامه مالکیت آقای حسین‌زاده یا آوردن اسپانسر جدید تعیین‌تکلیف شود. اگر مالک تیم نتواند ادامه بدهد، یا باید امتیاز تیم را به شخص دیگری واگذار کنند یا بتوانیم یک اسپانسر جدید بیاوریم تا از بابت هزینه‌های فصل بعد با مشکل روبه‌رو نشویم.
بدین ترتیب، به‌نظر می‌‎رسد آینده پیام حالا در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.