جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران
سرخط خبرها

درباره وضعیت بی‌سروسامان تیم فوتبال «پیام»، در فاصله یک ماه تا شروع مسابقات

  • کد خبر: ۱۲۳۳۸۰
  • ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
درباره وضعیت بی‌سروسامان تیم فوتبال «پیام»، در فاصله یک ماه تا شروع مسابقات
کمتر از یک ماه تا شروع لیگ دسته‌دوم فوتبال مانده، اما تکلیف نماینده مشهد همچنان نامشخص است.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ درست ۳۶۵ روز از نقطه رسمی شروع کار باشگاه پیام توس مشهد که با شعار احیای «پیام بزرگ» خراسان به عرصه حیات پا گذاشته بود، می‌گذرد. یک‌سالی که پرفرازونشیب و پرتلاطم بود و دست‌آخر حالا به یک بی‌سروسامانی عجیب ختم شده است. گویی کلاف سردرگم سرنوشت پیام چنان درهم پیچیده است که کسی توان بازکردنش را ندارد و در فاصله کمتر از یک‌ماه تا شروع رقابت‌های لیگ دسته‌دوم فوتبال کشور، هنوز کسی نمی‌داند مشهد امسال در این مسابقات حاضر خواهد شد یا سهمیه لیگ‌دویی‌مان به‌سادگی آب خوردن قرار است از دست برود.

آنچه گذشتِ سالی که نکو نبود

گرگ‌های خراسانی با انگیزه فراوان، آمدنشان را در بوق و کرنا کردند و بیشتر از آنچه به فکر جذب بازیکن باکیفیت برای بازی در مستطیل سبز باشند، دنبال هیاهوی رسانه‌ای بودند. اتفاقی که مهم‌‎ترین عامل به‌قهقرارفتن این تیم شد و در طول یک فصل سه‌بار مربی عوض کردند!

درحالی‌که پیام در پایان فصل در لیگ ماندنی شد و انتظار می‌رفت مدیرانش برای فصل جدید برنامه‌های باثبات بهتری داشته باشند، یک‌باره خبر ورشکستگی کارخانه حمایت‌کننده این تیم منتشر شد تا پیام هنوز نیامده، رفتنی شود. هیوا حسین‌زاده، مالک تیم و صاحب کارخانه حامی تیم، از اواخر فصل رسما حمایتش را از تیم قطع کرد و به‌دنبال فروش امتیاز تیم افتاد تا بتواند از این طریق دست‌کم بخشی از مشکلات مالی‌اش را حل‌وفصل کند. مسئله‌ای که نقطه نابودی پیام جدید بود.

روایت اول؛ مانع خروج از استان

هیوا حسین‌زاده، مالک پیام، بعد از پایان فصل درپی فروش امتیاز تیم بود، اما نبود مشتری داخلی یا دست‌کم به‌توافق‌نرسیدن با یکی‌دو مشتری بومی سبب شد او به فکر فروش فوری امتیاز تیم به خارج از استان بیفتد. فکری که با مخالفت جدی هیئت فوتبال و اداره‌کل ورزش‌وجوانان استان و جامعه ورزش روبه‌رو شد. بااین‌همه حسین‌زاده همان‌موقع به شهرآراورزشی گفت: «من به پول این فروش امتیاز احتیاج دارم و برای گرفتن مجوز خروج از استان با استانداری صحبت کرده‌ام و مشکلی از این بابت نیست.»

دو ماه از این ادعا گذشت و هنوز هم گویا این مهم شدنی نشده است. محسن حیدری، دبیر هیئت فوتبال خراسان‌رضوی، دراین‌باره اظهار کرد: «هنوز مجوز خروج از استان صادر نشده است و همان‌طور که قبلا هم گفتیم، ما شرایط مالک پیام را درک می‌کنیم، اما نمی‌توانیم به این راحتی اجازه بدهیم این سهمیه از دست برود.»

روایت دوم؛ فروش امتیاز به بابل

با وجود این‌همه اظهارات، مالک پیام به‌صراحت و با لحنی تند گفت: «امتیاز تیم را فروخته و حتی پولش را هم گرفته‌ام.» حسین‌زاده افزود: «مجوز خروج از استان هم به‌زودی صادر می‌شود و مشکلی دراین‌باره وجود ندارد.» وی تصریح کرد: «امتیاز تیم لیگ‌دویی پیام را به مبلغ شش‌ونیم میلیارد به تیم «کیان سام بابل» فروخته‌ام.» البته هیئت فوتبال استان این موضوع را تأیید نکرده است و انتقال امتیاز باید از طریق هیئت فوتبال استان و با اجازه مشترک این هیئت و اداره‌کل ورزش‌وجوانان خراسان‌رضوی صورت بگیرد.

روایت سوم؛ پای «حنطه» در میان است؟

همه این روایت‌ها یک طرف؛ روایت جالب‌تر در ماجرای کلاف سردرگم پیام، علاقه علی حنطه، سرمربی سابق ابومسلم، برای خرید این امتیاز است. حنطه دراین‌باره به شهرآراورزشی گفت: «واقعیت آن است که، چون من یک‌روز از پیام به ابومسلم رفتم، به پیشنهاد دوستان برای خرید امتیاز پیام و حفظ این تیم در لیگ دسته‌دوم پا پیش گذاشتم.» وی افزود: «توافق ما و مالک محترم این باشگاه هم آن بود که مبلغ ۲ میلیارد نقدی و بقیه تا ۶ میلیارد را چهار فقره چک ۵۰۰ میلیونی ماهانه بدهیم. مسئله‌ای که پیامی‌ها پذیرفتند، اما اختلاف‌نظر ما و آن‌ها بر سر انتقال امتیاز بود. آقای حسین‌زاده می‌گفت امتیاز تیم را بعد از پاس‌شدن چک‌ها به‌نام ما منتقل می‌کند، اما ما خواستار انتقال امتیاز همین اول کار بعد از پرداخت ۲ میلیارد بودیم.»

حنطه خاطرنشان کرد: «به هر تقدیر این انتقال صورت نگرفت. اما من می‌خواهم بگویم هیوا حسین‌زاده نامی یک روز آمده و این تیم را تشکیل داده، یک‌سال هم گردانده است و حالا به هر دلیلی نمی‌تواند ادامه بدهد. منصفانه این است که ما کمکش کنیم و قدردانش باشیم.» سرمربی سابق ابومسلم در پایان صحبت‌هایش یک وعده جالب هم داد: «خرید امتیاز پیام ممکن نشد، اما مطمئن باشید به‌زودی با نام یک تیم ریشه‌دار دیگر وارد مسابقات خواهیم شد.»

فرصتی که به‌سرعت می‌گذرد

تیم لیگ‌یکی فوتبال مشهد، شهرخودرو، در دقیقه نود به‌علاوه چند به مجموعه «امید وحدت» منتقل شد تا به‌دلیل تأخیر در تشکیل تیم، مشهدی‌ها در بازی اول حاضر نشوند و حالا با وضعیتی بحرانی و بدون دوره بدن‌سازی پیش‌فصل به بازی دوم برسند. حالا گویا این اتفاق قرار است به‌شکلی تلخ‌تر برای پیام تکرار شود. کمتر از یک‌ماه تا شروع لیگ دسته‌دوم مانده و به‌نظر غیبت پیام در مسابقات قطعی است و بعید به‌نظر می‌رسد تیم دیگری هم از خراسان بتواند این سهمیه را زنده نگه دارد. البته زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال حضور یک تیم دیگر به گوش می‌رسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->