صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: ۱۳۸۹۶ نفر ثبت نام خود را برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس نهایی کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، سید اسماعیل موسوی اظهارداشت: ۱۳۸۹۶ نفر ثبت نام خود را برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس نهایی کردند که ۱۵ درصد نسبت به دوره قبل افزایش ثبت نام داشته ایم. ۵ نفر از خارج از کشور ثبت نام کردند.
وی افزود: از تعداد کل افرادی که ثبت نام کرده‌اند، ۱۶۰۵ زن و ۱۲۲۹۱ مرد بودند که نسبت جمعیت زنان ۱۲ درصد و ۸۸ درصد دیگر را مردان تشکیل می‌دهد.
موسوی ادامه داد: ۶۰۱ نفر معادل ۴ درصد از افرادی که ثبت نام کردند، تحصیلات حوزوی، ۱۴ درصد دکتری، ۷۷ درصد تحصیلات ارشد و مابقی لیسانس و مدرک پایین‌تر از لیسانس دارند. ۳۷ درصد داوطلبان زیر ۴۰ سال سن دارند و ۲۶ درصد سابقه ایثارگری، ۴ درصد سابقه نمایندگی و ۲۳ درصد دیگر در گذشته سابقه کاندیدا شدن در انتخابات مجلس را دارند.
وی افزود: ۳۱۳۸ نفر در تهران، ۱۰۹۹ در اصفهان، ۹۸۰ در خراسان رضوی، ۸۰۰ نفر در خوزستان و ۷۳۹ نفر در فارس ثبت نام کرده‌اند.
موسوی اظهار داشت: دومین روز ثبت نام خبرگان رهبری ادامه یافت که ۵۷ نفر ثبت نام کردند و ۳۱ نفر از تهران، ۱۷ نفر از قم، ۲ نفر از فارس، ۲ نفر از خراسان رضوی و ۲ نفر از خراسان شمالی برای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان ثبت نام کردند.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: ثبت نام برای انتخابات مجلس به پایان رسید و ثبت نام برای خبرگان رهبری تا ۲۱ آذر ماه ادامه دارد و در فرمانداری‌های ۵ استان ثبت نام انتخابات خبرگان ادامه خواهد داشت.

 

منبع: خانه ملت

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.