آمریکا: قصد اعزام نیرو به اوکراین را نداریم رژه سراسری شناور‌های بسیج دریایی به‌مناسبت روز قدس برگزار می‌شود عمان: ایران می‌تواند نقش موثری در ایجاد آتش‌بس در غزه ایفا کند ​​​​​​​بورل: اتحادیه اروپا بر سر تحریم شهرک‌نشینان افراطی صهیونیست به توافق رسید وزیران صهیونیست تهدید به ترک کابینه نتانیاهو کردند صحت انتخابات مجلس در تمامی حوزه‌ها تایید شد دریادار تنگسیری: گذشت زمانی که آمریکا و انگلیس بتوانند نفت این ملت را بدزدند آمریکا، خواستار توضیح اسرائیل درباره اسارت خبرنگار الجزیره شد آمریکا به پیروزی پوتین در انتخابات روسیه واکنش نشان داد تماس تلفنی بایدن و نتانیاهو در میانه تنش‌ها در مورد غزه سازمان ملل: قحطی قریب الوقوع در شمال غزه بحرانی بی‌سابقه است حمله‌های هوایی شدید آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نماینده منتخب مسجدسلیمان در مجلس تغییر کرد + فیلم گوترش: گزارش‌ها درباره ناامنی غذا در غزه تکان دهنده است شهادت مدیر عملیات پلیس نوار غزه پس از هلاکت یک صهیونیست مجلس شهرداری‌ها را مکلف به صدور مجوز حفاری فیبر نوری در معابر کرد آیا مرگ چارلز سوم، پادشاه انگلستان صحت دارد؟ + بیانیه کاخ باکینگهام معاون وزیر کشور: ۲۷ شهرستان در ایام انتخابات ظرفیت بروز ناآرامی را داشت | داعش هم انتخابات را هدف گرفت مرحله دوم انتخابات مجلس ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود نخستین اظهار نظر انتخاباتی ترامپ درباره ایران تایید صحت انتخابات مجلس در ۱۸۹ حوزه انتخابیه دیگر (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) رئیس‌جمهور: سوداگری در حوزه غذا پذیرفتنی نیست | کسانی که با جان مردم بازی می‌کنند، به قانون سپرده شوند
سرخط خبرها
ثبت نام ۱۱۱۳ نفر از استان برای مجلس

آمار ۵۳۳ نفری مشهد به ۵۳۶ نفر افزایش یافت

  • کد خبر: ۱۱۱۹۱
  • ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۲
آمار ۵۳۳ نفری مشهد به ۵۳۶ نفر افزایش یافت
شامگاه شنبه و پس از پایان مهلت ثبت نام مجلس شورای اسلامی از سوی وزارت کشور اعلام شد که متقاضیان حضور در انتخابات دوم اسنفد ماه از حوزه های انتخابیه استان خراسان رضوی 980 نفر هستند اما این آمار در روز بعد دستخوش تغییرات شد و معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری خراسان رضوی در نشستی خبری از ثبت نام 1113 نفری داوطلبان در استان به صورت قطعی خبر داد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ حسن جعفری در نشست خبری ستاد انتخابات استان خراسان رضوی با اعلام این آمار گفت: میزان ثبت نام دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه‌های انتخابیه خراسان رضوی نسبت بهخ دوره دهم که تعداد ۸۵۵ نفر ثبت نام کردند، رشدی نیم برابری داشته است و نسبت به دوره نهم که ۳۷۷ نفر اقدام به ثبت نام کرده بودند، رشدی سه برابری را داشته است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: از تعداد کل داوطلبان دوره یازدهم انتخابات مجلس ۹۸۳ نفر مرد و ۱۳۰ نفر زن ثبت شده اند که با توجه به این آمار ۸۸ درصد جمعیت ثبت نام شدگان مجلس مرد و ۱۲ درصد زن هستند.
جعفری با بیان اینکه ۵۳ نفر از مجموع کل داوطلبان دارای مدرک لیسانس بوده اند که توانسته اند با استفاده از تبصره‌های اعلامی مدرکی معادل فوق لیسانس داشته باشند، ادامه داد: همچنین از تعداد کل داوطلبان ۸۵۱ نفر دارای مدرک فوق لیسانس، ۱۴۳ نفر دارای مدرک دکترا و ۶۳ نفر دارای مدرک حوزوی بوده اند.
وی با بیان اینکه ۲۹۷ از تعداد کل داوطلبان ایثارگر و ۸۱۸ نفر غیر ایثارگرد هستند، گفت: ۳۳ نفر از ثبت نام کنندگان این دوره مجلس شورای اسلامی در مجالس قبل یا مجلس فعلی سابقه نمایندگی دارند که از این تعداد ۱۷ نفر نماینده فعلی و ۱۶ نفر نمایدگان ادوار گذشته مجلس بوده اند.
به گفته جعفری ۲۴۷ نفر از داوطلبان این دوره مجلس شورای اسلامی که ۲۲ درصد از کل ثبت نام کنندگان را تشکیل می‌دهند دارای سابقه داوططلبی هستند.
وی بیشترین گروه سنی ثبت نام کننده برای این دوره مجلس را بین ۳۰ تا ۴۵ سال عنوان کرد و گفت: ۱۷۶ نفر بین سن ۳۰ تا ۳۵ سال، ۲۳۴ نفر ۳۶ تا ۴۰ سال، ۲۰۸ نفر ۴۱ تا ۴۵ سال، ۲۰۵ نفر ۴۶ تا ۵۰ سال، ۱۵۱ نفر ۵۱ تا ۵۵ سال، ۸۷ نفر ۵۶ تا ۶۰ سال، ۴۴ نفر ۶۱ تا ۶۵ سال، ۶ نفر ۶۶ تا ۷۰ سال و ۲ نفر ۷۱ تا ۷۵ سال هستند.
معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: همچنین تفکیک داوطلبان این دوره براساس مشاغل به این صورت است که کارمندان با ۳۰۲ نفر داوطلب در صدر جدول هستند و فرهنگیان با ۲۱۷ نفر، مشاغل آزاد با ۱۴۷ نفر، اساتید دانشگاهی با ۱۱۸ نفر پزشکان با ۹۹ نفر در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
جعفری در ادامه سخنان خود به تفکیک شهرستانی داوطلبان پرداخت و گفت: حوزه انتخابیه مشهد و کلات با ثبت نام ۵۳۶ داوطلب در رتبه نخست حوزه‌های انتخابیه استان قرار دارد و پس از این حوزه، حوزه‌های انتخابیه نیشابور و فیروزه با ۸۵ نفر، سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن با ۸۵ نفر، تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد با ۷۹ نفر، خواف و رشتخوار با ۵۷ نفر، چناران و بینالود با ۵۱ نفر، درگز با ۴۳ نفر، فریمان، سرخس، احمدآباد و رضویه با ۴۱ نفر، قوچان و فاروج با ۳۷ نفر، تربت جیدریه، مه ولات و زاوه با ۳۷ نفر، کاشمر، بردسکن و خلیل آباد با ۳۴ نفر و گناباد و بجستان ۲۸ نفر در رتبه‌های دوم تا دوازدهم قرار دارند.
وی با بیان اینکه به دلیل همزمانی انتخابات مجلس و میان دوره‌ای مجلس خبرگان، ملات هییات اجرایی مجلس خبرگان قرار گرفت، اما این هییات مربوط به هر دو انتخاب است، ادامه داد: از همین و پس از دسستور وزیر کشور مبنی بر آغاز ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس، تشکیل هیات‌های اجرایی در دستور کار قرار گرفت و ۷۵ هیات تشکیل شد.
معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: تعداد افراد در هیات اجرایی استان ۸۲۵ نفر هستند که از این تعداد ۲۲۵ نفر اعضای اداری و ۶۰۰ نفر معتدمان هستند.
وی افزود: در مجموع نیز در استان ۷۵ حوزه انتخابیه شامل ۱۲ حوزه اصلی و ۶۳ حوزه فرعی وجود دارد که از تعداد حوزه‌های فرعی ۱۸ حوزه مربوط به فرمانداری و ۴۵ حوزه مربوط به بخشداری هاست.
جعفری در خصوص حضور احزاب در هیات‌های اجرایی نیز گفت: اصولگرایان با ۱۹۳ نفر ۲۲ درصد هیات اجرایی از آن خود کرده اند و اصلاح طلبان و اعتدالی با ۲۹۱ نفر ۳۴ درصد و مستقلان با ۳۷۸ نفر ۴۴ درصد اعضای هیات‌های اجرایی را شکل داده اند.
وی در ادامه با اشاره به ثبت نام ۵ نفر از حوزه انتخابیه خراسان رضوی برای انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری گفت: ثبت نام این انتخابات که از روز جمعه آغاز شده است تا ۲۱ اذرماه ادامه خواهد داشت.
 
خبرنگار: علیرضا ظهیری
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->