صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

خراسان رضوی سومین استان دارای بیشترین تعداد خودرو در کشور

  • کد خبر: ۱۱۲۶۲
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹
رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا گفت:در ۸ ماه اول سال ۹۸ نقل وانتقال موتورسیکلت وخودرو‌های دست دوم افزایش یافته است

به گزارش شهرآرانیوز، سرهنگ علی محمدی با اشاره به آمار خودرو‌های فعال در کشور اظهار داشت: در سطح کشور ۲۱ میلیون ۷۷۸ هزار خودروی فعال و پلاک نصب شده داریم که از این تعداد، بیش از ۴ میلیون و ۲۱۹ هزار خودرو در تهران هستند.
وی ادامه داد: بیشترین فراوانی خودرو به ترتیب مربوط به تهران بزرگ، اصفهان، خراسان رضوی، فارس و خوزستان است و کمترین فراوانی نیز به ترتیب مربوط به استان‌های کهکیلویه و بویر احمد، ایلام، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان است.
رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا افزود: در ۸ ماهه نخست سال جاری نقل وانتقال خودرو نسبت به سال گذشته افزایش ۶ درصدی را نشان می‌دهد و همچنین خودرو‌های نوشماره وارداتی با کاهش ۴۶ درصدی مواجه بوده است.
وی اضافه کرد: شماره گذاری خودرو‌های نو شماره تولید داخل در ۸ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد.
سرهنگ محمدی در خصوص آمار شماره گذاری موتورسیکلت، اظهار داشت: نقل وانتقال موتورسیکلت‌ها در ۸ ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
تعداد خودرو‌ها و موتور سکلیت‌های ایران چقدر است؟ افزایش نقل و انتقال خودرو و موتور سیکلت دست دوم در سال جاری
وی در ادامه افزود: بیشترین فراوانی موتورسیکلت به ترتیب مربوط به تهران بزرگ، خراسان رضوی، اصفهان، فارس و خوزستان است و کمترین فراوانی نیز به ترتیب مربوط به استان‌های کهکیلویه و بویر احمد، ایلام، اردبیل، چهارمحال وبختیاری و خراسان جنوبی است.
رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا در پایان خاطرنشان کرد: همانطور که آمار‌ها نشان می‌دهد، شماره گذاری خودرو و موتورسیکلت نوشماره کاهش، ونقل وانتقال خودرو وموتورسیکلت‌های دست دوم افزایش یافته است.

 

منبع: عصرایران

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.